کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم ۹ دی مطرح شد؛

حماسه ۹ دی ؛ نقطه عطف تاریخ اسلامی/خسارت فتنه 88 بيشتر از خسارت 8 سال دوران دفاع مقدس بود

9 دی 1400 ساعت 13:54

حماسه ۹ دی با ۱۳ دی سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که مظهر بصیرت و ولایتمداری است، گره خورده و باید این ایام را گرامی بداریم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حماسه ۹ دی با عنوان روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده و فتنه عظیم آمریکایی سال ۱۳۸۸ در این روز به دست مردم فهیم ایران اسلامی دفع شد.
 
 حماسه ۹ دی با ۱۳ دی سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که مظهر بصیرت و ولایتمداری است، گره خورده و باید این ایام را گرامی بداریم.
 
۹ دي پيوند عميق مردم با ولايت را نشان داد
 
عليرضا اسماعيلي کارشناس سياسي گفت: اگر تدابير و رهنمودهاي رهبري نبود مشخص نبود چه بلايي بر سر اين مملکت مي آمد، اما مردم رهنمودهاي رهبري را فهميدند و فتنه گران را شناختند و اين نشان دهنده پيوند عميق ميان امت با ولايت بود.
 
عليرضا اسماعيلي کارشناس مسائل سياسي در مراسم بزرگداشت 9 دي در جمع مردم با بصيرت و ولايت مدار شهرستان لردگان  گفت: ۹ دي ماه روز بصيرت و تجديد ميثاق و بيعت امت با ولايت است. 
 
وي افزود: اگر امام جامعه اسلامي حاضر باشد و مردم هم مسلمان باشند ولي پيوندي بين امامت و امت وجود نداشته باشد جامعه اسلامي شکل نمي گيرد. 
 
اسماعيلي تصريح کرد: در عمليات حمله به بيت المقدس وقتي صدام با تمام تجهيزات نظامي خود به خرمشهر حمله کرد رزمندگان ما به خصوص شهيد جهان آرا با دستان خالي ۳۴ روز مقاومت کردند، چه اتفاقي افتاد که روياي فتح يک هفته اي صدام تبديل به دفاع مقدس ۸ ساله شد؟ صدام کجاي محاسبات خود اشتباه کرد؟ صدام محاسبه نکرده بود که از يک شهر کوچکي مثل لردگان در آن زمان کاروان پياده به سمت جبهه هاي نبرد حق بر عليه باطل حرکت مي کند اين ها همه نشان از پيوند بين امت با امامت بود که موجب شکست صدام در محاسباتش شد.
 
اين کارشناس سياسي اضهار داشت: از سال 1368 تا سال 1378 فتنه گران کار رسانه اي کردند و در کوي دانشگاه فتنه خود را طراحي کردند سپس ده سال ديگر کار کردند و در سال ۸۸ مجددا به بهانه تقلب در انتخابات به خيابانها آمدند و آشوب ها به پا کردند، عده اي فتنه گر معتقد بودند انقلاب را به لبه پرتگاه برديم و کار نظام تمام است اما در ۹ دي با حماسه مردم به شدت رسوا و شکست خوردند.
 
وي تاکيد کرد: چند روز قبل انتخابات رئيس جمهور آمريکا براي رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي نامه اي مي فرستد و مي گويد ما قدرت منطقه اي شما را مي پذيريم اما چند روز بعد از آن جريانات مي گويند نه مردم از نظام ناراضي هستند و بايد تحريم ها را به شدت افزايش دهيم، مهمترين قطعنامه بر عليه کشور ۱۹۲۹ است و مي گويند با وضع تحريم ها و قطعنامه هاي مختلف مردم را به خيابان ها بياوريد. 
 
اين کارشناس سياسي ادامه داد: اگر تدابير و رهنمودهاي رهبري نبود مشخص نبود چه بلايي بر سر اين مملکت مي آمد، اما مردم رهنمودهاي رهبري را فهميدند و فتنه گران را شناختند و اين نشان دهنده پيوند عميق ميان امت با ولايت بود.
 
اسماعيلي بيان داشت: دشمنان انقلاب صدها برنامه طراحي کردند، گفتند سال ۹۷ جمهوري اسلامي دهه فجر را نخواهند ديد با فتنه در آبان ۹۸ برنامه ريزي کردند اما در اين برنامه فتنه گرانه نيز به شدت شکست خوردند. 
 
اين کارشناس سياسي بيان داشت: رهبر معظم انقلاب وقتي حاج قاسم به شهادت رسيد فرمودند: حاج قاسم سليماني يک فرد نيست، بلکه يک مکتب و تفکر است.
 
وي با اشاره به ويژگي هاي مکتب حاج قاسم گفت: مکتب حاج قاسم يعني کار براي خدا بن بست ندارد؛ مکتب حاج قاسم فقط براي خدا کار مي کند و مکتب حاج قاسم  استقامت در راه حق است.
 
وي بيان داشت:  مردم داري، ولات مداري، دشمن شناسي و دشمت ستيزي، مجاهدت، ايثار و فداکاري از جمله ويژه گي هاي حاج قاسم سليماني بود.
 
حماسه نهم دي‌ماه برگ زرين ديگري در افتخارات مرد و زن ايراني است
 
 
دبير شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان فارسان گفت: حماسه نهم دي‌ماه و حضور عاشورايي مردم حماسه‌ساز و ولايتمدار ايران اسلامي در راهپيمايي ۹ دي‌ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفي در تاريخ انقلاب و برگ زرين ديگري در افتخارات مرد و زن ايراني به‌حساب مي‌آيد.
 
سيد حسن مير احمدي دبير شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان فارسان در حاشيه همايش گراميداشت حماسه ۹ دي  در شهر فارسان گفت: حماسه ۹ دي با ۱۳ دي سالروز شهادت سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني که مظهر بصيرت و ولايتمداري است، گره‌خورده و بايد اين ايام را گرامي بداريم.
 
وي بيان داشت: حماسـۀ ماندگار نهم دي که در تقويم رسمي کشور به نام  روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت نام‌گذاري شده و بدون شک بي‌نظيرترين حرکت مردمي تاريخ انقلاب اسلامي در حفاظت از نظام مقدس جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايران بوده که فصلي جديد از بصيرت، هوشياري، دشمن‌شناسي، غيرت ديني و انقلابي، دفاع از ولايت و ولايتمداري مردم مسلمان ايران را در صحيفه تاريخ مبارزات رقم زد.
 
میر احمدی تأکيد کرد: آموزش‌وپرورش بايد حماسه ۹ دي و علت شهادت سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني توسط ايادي صهيونيسم و آمريکاي جنايتکار را براي جوانان و نوجوانان تبيين کند و در اين راستا تبليغات لازم در شبکه‌ها و فضاي مجازي انجام شود.
 
خسارت فتنه 88 بيشتر از خسارت 8 سال دوران دفاع مقدس بود
 
حجت الاسلام حبيب الله زماني گفت:فتنه گران در فتنه 88 خسارتي به کشور وارد کردند که اين ميزان خسارت در طول 8 سال دوران دفاع مقدس به کشور وارد نشده بود.
 
حجت الاسلام حبيب الله زماني مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه سازمان جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري در همايش بزرگداشت 9 دي در شهرستان اردل با گراميداشت حماسه يوم الله ۹ دي گفت:  فتنه 88 متاسفانه هم از نظر سياسي، اقتصادي و امنيتي ضربه سنگيني بر پيکره نظام وارد کرد.  
 
زماني با اشاره به مديريت مقام معظم رهبري در فتنه 88 افزود: هوشياري و تدابير بسيار عالي مقام معظم رهبري در فتنه 88 و حضور پرشور مردم که توام با آگاهي بود باعث شد تا حد بسيار زيادي از گسترش فتنه در کشور جلوگيري شود.  
 
وي با بيان اين که در جريان فتنه 88 هزينه‌هايي به کشور وارد شد، تصريح کرد:  فتنه گران در فتنه  88 خسارتي به کشور وارد کردتد که اين ميزان خسارت در طول  8 سال دوران دفاع مقدس به کشور وارد نشده بود.
 
زماني در رابطه با خسارت‌هاي امنيتي فتنه 88 بيان داشت: در زمان فتنه 88 برخي فتنه‌گران چراغ سبزهايي به عاملين فتنه در خارج از کشور نشان دادند که باعث گسترش فشارها بر ايران شود.
 
وي ادامه داد: هر چه از فتنه سال 88 فاصله مي‌گيريم به خوبي آثار ضرر و زيان‌هاي اقتصادي که برخي فتنه‌گران به کشور وارد کرده‌اند را مشاهده مي‌کنيم، آثاري که بي‌تاثير از  افزايش تحريم‌ها عليه ايران نبود.
 
مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه سازمان جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: خوشبختانه و به لطف خدا نه تنها نقشه فتنه‌گران در فتنه سال 88 نقش برآب شد بلکه با توجه به تاثيرات مخربي که در کشور ايجاد کرد، مسئولين و مردم به سمت پيشرفت‌هايي در همان مقطع زماني حرکت کردند که موفقيت‌هايي هم در بر داشت.
 
زماني در ادامه با اشاره به حماسه 9 دي اظهار داشت: حماسه 9 دي در حقيقت پاسخي به حرکات زشت فتنه‌گران بود که از سوي مردم و مسئولين شنيده شد.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: حماسه 9 دي باعث شد تا فتنه 88 از کف خيابان‌ها جمع شده و پايان يابد.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 49478

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49478/حماسه-۹-دی-نقطه-عطف-تاریخ-اسلامی-خسارت-فتنه-88-بيشتر-8-سال-دوران-دفاع-مقدس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir