کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری:

۵۳ نقطه حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است

9 دی 1400 ساعت 11:21

سرهنگ حسین پور رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۳ نقطه حادثه خیز در محدوده استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بیشتر این نقاط به‌صورت محدوده هستند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ حسین پور رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خودروهایی که به‌صورت مارپیچ حرکت می‌کنند توقیف و به پارکینگ انتقال داده می‌شوند  اظهار کرد: تا کنون یک هزار و ۳۵۰ فقره خودرو به دلیل حرکت مارپیچ خودرو به پارکینگ برده شده و تا یک ماه توقیف هم وجود دارد.
 
 وی تصریح کرد: ۵۳ نقطه حادثه خیز در محدوده استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بیشتر این نقاط به‌صورت محدوده هستند.
 
وی با اشاره به اینکه هر ساله نقاط حادثه‌خیز ممکن است اضافه شود بیان داشت: ۱۴ نقطه حادثه‌خیز اشکارسازی شده است تا اگر غریبه‌ای وارد استان شد این نقاط را بشناسد.
 
حسین‌پور نبود کمربندی و تداخل خودروهای سبک و سنگین را یکی از مشکلات این استان دانست و عنوان داشت: آلودگی صوتی، ترافیک، تصادفات و... نتیجه نبود کمربندی است.
 
وی با اشاره به افزایش پارک دوبل در محدوده مراکز درمانی یادآور شد: برخی رانندگان در این نقاط به دلیل همراه داشتن بیمار مجبور به نقض قواتین هستند و همین موضوع به افزایش بی‌نظمی دامن میزند.
 
رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری ادامه داد: صنوف مزاحم و نیمه‌مزاحم نیز معضل دیگری است که در فناوران، خواجه نصیر و... سبب بر هم خوردن نظم می‌شود و مشکلاتی را پدید می‌آورد.
 
وی گفت: بیش از ۳۰ ارگان و نهاد در بحث ترافیک دخیل هستند و باید ورود کرده و به پلیس کمک کنند، اگر در تصادفی ارگانی کوتاهی کرده باشد مقصر شناخته می‌شود.
 
حسین پور هوشمندسازی را یکی از رویکردهای پلیس راهور عنوان و اضافه کرد: در این زمینه هفت تقاطع به‌طور محلی هوشمند شد و در فاز اول هستیم که ممکن است نواقصی داشته باشد اما به جد در دستور کار قرار دارد و چهارراه دامپزشکی، دولت، سه‌راه سینما، چهارراه بازار و... در دستور کار قرار دارد.
 
وی از ایجاد یک خودرو به‌عنوان ثبت خودرو تخلف سیار خبر داد و عنوان داشا: رویکرد این خودرو اعمال قانون درخصوص پارک حاشیه است که تخلفات را ثبت کرده و تذکر می‌دهند که می‌تواند بسیار موثر باشد چراکه کارمندان بانک‌ها، مغازه‌داران و... حاشیه خیابان‌ها را اشغال مرده و حق دیگران را ضایع می‌کنند.
 
رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مطالعات طرح جامع ترافیک شهرکرد با همکاری شهرداری در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد انجام شده و بحث شبیه‌سازی‌ها در آن آمده استو طی آن ممکن است مسیرها تغییر کند و این طرح برای بروجن هم آماده است.
 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب اتوبوس‌ها برای استفاده معلولان و جانبازان خاطرنشان کرد: عدم تامین گرما در فصل زمستان مشکلی بود که مسافران با آن مواجه هستند، در همین راستا ۱۱ دستگاه اتوبوس مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 49470

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49470/۵۳-نقطه-حادثه-خیز-چهارمحال-بختیاری-شناسایی-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir