کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان کیار:

کارخانه خمیرمایه ناغان، معضل شهرستان کیار است/ رها شدن مواد سمی خمیرمایه در طبیعت

9 دی 1400 ساعت 9:59

فرماندار شهرستان کیار گفت: یکی دیگر از معضلات در این شهرستان آلودگی کارخانه خمیرمایه ناغان است، این کارخانه تاکنون چندین بار محکوم شده است اما نسبت به کاهش آلودگی اقدامی صورت نمی‌گیرد و مواد سمی در طبیعت رها می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شجاع زیلابی فرماندار شهرستان کیار در شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار و دیگر مقامات استانی برگزار شد، با اشاره به وجود پتانسیل‌های بسیار در حوزه گردشگری در شهرستان، اظهار کرد: علاوه بر صنعت گردشگری، دامداری و کشاورزی از دیگر مزیت‌های حوزه اشتغال در این شهرستان محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ۲۹ کارخانه در شهرستان کیار وجود دارد که از این تعداد  ۱۹ کارخانه فعال، ۴ واحد نیمه‌فعال و شش واحد نیز راکد است، افزود: هر ساله تعداد زیادی از شهروندان در محور شهرکرد به شلمزار به‌علت سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
 
فرماندار شهرستان کیار ادامه داد: به‌طور میانگین روزانه ۱۳ هزار خودرو در محور شهرکرد_شلمزار تردد می‌کنند، این محور ظرفیت لازم برای این حجم از تردد خودرو را ندارد به همین دلیل است که آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات بالا می‌رود.
 
زیلابی تکمیل محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار را یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان کیار عنوان کرد و گفت: همچنین تکمیل و بهره‌برداری از تونل زره در شهرستان از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان محسوب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: شهرستان کیار فاضلاب شهری ندارد و این مسئله به یک مشکل برای این شهر تبدیل شده است، پروژه فاضلاب این شهرستان در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد، اما اعتباری برای اجرای آن اختصاص پیدا نکرد و پساب وارد اراضی کشاورزی و شیلات می‌شود.
 
فرماندار شهرستان کیار اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات در این شهرستان آلودگی کارخانه خمیرمایه ناغان است، این کارخانه تاکنون چندین بار محکوم شده است اما نسبت به کاهش آلودگی اقدامی صورت نمی‌گیرد و مواد سمی در طبیعت رها می‌شود.
 
زیلابی با تاکید بر اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان کیار از دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی محروم هستند، بیان کرد: پیمانکار شرکت مخابرات بسیار ضعیف است و اقدام خاصی برای تقویت زیرساخت‌های این شهرستان انجام نداده است.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 49467

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49467/کارخانه-خمیرمایه-ناغان-معضل-شهرستان-کیار-رها-شدن-مواد-سمی-طبیعت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir