کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

انجام مراقبت غیرفعال برای شناسایی پرندگان بیمار

8 دی 1400 ساعت 11:55

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: همکاری‌ها با اداره‌کل محیط زیست برای شناسایی پرندگان بیمار در قالب اکیپ‌های مشترک به جهت مراقبت غیرفعال است، اجازه مراقبت فعال از سوی محیط زیست و دامپزشکی داده نمی‌شود مگر اینکه مکانی باشد که مهاجرت پرندگان بیشتر است و یا تلفات پردندگان زیاد می‌شود.


محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: معمولا در فصل مهاجرت پرندگان، همکاری این اداره کل با محیط زیست بیشتر می‌شود.
 
وی افزود: همکاری‌ها با اداره‌کل محیط زیست در قالب اکیپ‌های مشترک به جهت مراقبت غیرفعال است، اجازه مراقبت فعال از سوی محیط زیست و دامپزشکی داده نمی‌شود مگر اینکه مکانی باشد که مهاجرت پرندگان بیشتر است و یا تلفات پردندگان زیاد می‌شود.
 
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مراقبت غیرفعال در واقع همان رصد است، براین اساس تلفات دائم رصد می‌شود، در صورت مشاهده از پرنده تلف شده نمونه برای آزمایش گرفته می‌شود.
 
اسدی عنوان کرد: در مراقبت فعال با استفاده از روش‌هایی که محیط زیست دارد پرنده اسیر و نمونه ویروسی یا خون از آن گرفته می‌شود، در چهارمحال و بختیاری تاکنون اجازه مراقبت فعال داده نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری به صورت مرتب سرکشی از تالاب‌ها و آبگیرها به همراه اکیپ‌های محیط زیست صورت می‌گیرد، در اطراف این تالاب‌ها نیز با شعاع خاصی به مردم بومی منطقه یا مرغداری‌های نزدیک هشدار داده می‌شود تا تمهیداتی بیندیشند که از پرندگان بیمار، بیماری منتقل نشود.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 49458

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49458/انجام-مراقبت-غیرفعال-شناسایی-پرندگان-بیمار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir