کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان؛

اعتقادصادقانه به نقش مردم از ویژگی های مکتب سلیمانی است

5 دی 1400 ساعت 9:00

هادی صالحی گفت:اعتقاد صادقانه به نقش مردم از دیگر ویژگی های مکتب سلیمانی است که باور داشتن مردم نه در حرف بلکه در عمل ، باعث می شود تا در زمانی که ایشان به شهادت رسید ، زن و مرد ، بزرگ و کوچک ، پیر و جوان برای این شهید بزرگوار گریه می کردند و همه مردم داشتن تا در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار حضور پیدا کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛هادی صالحی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان در نشست بصیرتی تبیین شاخصه های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هم در فتنه برنامه ریزی شده سال 88 و هم در سال 98 با به شهادت رساندن سردار دلها حاج قاسم سلیمانی شکست خوردند و همگان دیدند که با به شهادت رسیدن سردار سلیمانی در همه جای دنیا دلدادگان این شهید بزرگوار ارادت خودشان را به ایشان نشان دادند.

وی افزود: دشمن دریافت که شهید سلیمانی از خود سلیمانی که به ظاهر زنده است بسیار برنده تر و خطر ناک تر است .

صالحی ضمن بیان اینکه همه ابزار ها و نیاز های مورد نیاز برای تعیین کمال انسان در مکتب اسلام مشخص است ، گفت: اصول و روش ها ، باید ها و نباید ها ، نیاز ها و تکالیف ، اختیارات و وظایف بایستی برای همه در مکتب مشخص باشد ، در مکتب اسلام تئوری پیروزی انسانیت بر حیوانیت ، علم بر جهل ، عدل بر ظلم ، حقیقت بر غیر خقیقت ، فضیلت بر رذیلت و توحید بر شرک وجود دارد.

وی همچنین اضافه کرد:مکتب آقا امام حسین (ع) بر گرفته از مکتب اسلام است و مکاتبی همچون مکتب امام خمینی (ره) و مکتب رهبر انقلاب اسلامی تماما برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) هستند ، مکتب امام خمینی (ره) شعبه ای از مکتب امام حسین (ع) است و مکتب شهید سلیمانی آنچنان که خود شهید هم در وصیت خود گفته است الگو گرفته از مکتب امام خمینی (ره) می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان به بررسی شاخصه های مکتب شهید سلیمانی پرداخت و گفت: توحید یک از شاخصه های مکتب شهید سلیمانی است و او در اجلاس ها، یادواره ها و سخنرانی همیشه خداشناسی و توحید را تاکید می کرد.

صالحی عشق به اسلام ناب ، ارادت به اهل بیت (ع) مخصوصا ارادت آن شهید عزیز به حضرت صدیقه طاهره حضرت زهرا (س) ،معنویت ،اخلاص ، تلفیق معنویت و سیاست را از شاخصه های مکتب سلیمانی دانست و تصریح کرد: در دنیایی که خیلی ها مدعی بودند باید کد خدا را دید تا کارها پیش رود ، شهید سلیمانی با تلفیق معنویت و آمیختگی قدرت و اخلاق اسلامی توانستند مرحله ای را در منطقه غرب آسیا رقم زند که همگان به توان ایشان اذعان بدارند.

وی اظهار کرد: پایبندی به تقیدات شرقی از دیگر شاخصه های مکتب شهید سلیمانی است که به فرموده مقام معظم رهبری هر موقع در دفاع مقدس درعملیاتی عدم فتحی صورت می گرفت و فرماندهان به این شهید بزرگوار مراجعه می کردند، ایشان می گفتند ما برای ادای دین می جنگیم و این تکلیف دیگر برای ما ادا شده است.

صالحی عنوان کرد: اعتقاد صادقانه به نقش مردم از دیگر ویژگی های مکتب سلیمانی است که باور داشتن مردم نه در حرف بلکه در عمل ، باعث می شود تا در زمانی که ایشان به شهادت رسید ، زن و مرد ، بزرگ و کوچک ، پیر و جوان برای این شهید بزرگوار گریه می کردند و همه مردم داشتن تا در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار حضور پیدا کنند.

صالحی افزود: کار برای خدا و کمک به مردم چه در سیل خوزستان و چه در میدان نبرد از دیگر شاخصه های مکتب سلیمانی است که اعتماد سازی برای مردم داشته است و این رفتار شهید موجب جلب اعتماد همه آحاد ملت ایران شده و روز به روز این اعتماد بیشتر می شود.

وی در آخر بیان کرد: پاسداری از ارزش ها ، دشمن شناسی ، عدالت اجتماعی ، جاذبه برای دوستان و دافعه ایشان برای دشمنان ، نگاه جهانی ، مقاومت و ایستادگی ، استمرار در مسیر حق ، عشق به کتاب و مطالعه و در نهایت جان نثاری و روحیه شهادت طلبی از دیگر ویژگی های شهید بزرگوار است که هر کدام از این ویژگی نیاز دارد بر اساس سیره آن شهید بزرگوار ساعت ها مورد بحث تجزیه قرار گیرد.

انتهای پیام/1030ج

 


کد مطلب: 49425

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49425/اعتقادصادقانه-نقش-مردم-ویژگی-های-مکتب-سلیمانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir