کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

آمادگی پست بانک برای تشکیل مجمع خیرین بانکی

1 دی 1400 ساعت 13:32

مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری گفت: در چند دهه اخیر بحث حضور خیرین در عرصه‌های مختلف پر رنگ بوده است اما حوزه ورود آن‌ها در بحث مالی و بانکی هنوز مشخص نشده است، پست بانک این آمادگی را دارد که با حضور این افراد و همکاری نهادهای حمایتی مجمع خیرین بانکی را راه‌اندازی کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علی رضا شجاعی مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه در این استان اظهار کرد: پست بانک، یک بانک دولتی است که از منابع عمومی استفاده می‌کند.
 
وی افزود: ایده اصلی تشکیل پست بانک از ابتدا ایجاد یک پست مالی برای تبادل‌های اعتباری بود که سال 95 به یک بانک تخصصی در حوزه بانکداری دیجیتال و ICT تبدیل شد.
 
مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اصلی‌ترین مأموریت بانک ارائه خدمات به روستاییان است و تاکنون در کشور هیچ بانکی به صورت تخصصی در حوزه خدمات به روستاییان کار نکرده است.
 
شجاعی عنوان کرد: از 350 هزار جمعیت روستاییان در چهارمحال و بختیاری 240 هزار نفر در پست بانک حساب دارند و و از این نظر رتبه برتر کشور را دارا هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ایجاد بانک‌ها سودآوری است لذا در محلی سرمایه‌گذاری می‌کنند که برگشت سرمایه را به دنبال داشته باشد بنابراین برای بسیاری از بانک‌ها توجیح ندارد در روستاها شعب خود را راه‌اندازی کنند.
 
مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پست بانک به دنبال پوشش خلاء نبود باجه بانکی در روستاها است، اضافه کرد: از همین رو با همکاری بخش خصوصی باجه‌های بانکی در روستاها تشکیل شدند.
 
شجاعی بیان کرد: با تشکیل باجه‌های بانکی در روستاها خدمات بانکی به این مناطق منتقل، اشتغال‌زایی در روستاها ایجاد و در سفر نیز صرفه‌جویی شد تا روستاییان برای دریافت خدمات بانکی مجبور نباشند به شهرها سفر کنند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر پرداخت سهام عدالت، یارانه، تسهیلات کرونا و دیگر خدمات بانکی از طریق باجه‌های پست بانک در روستاها در حال انجام است.
 
مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر سهم استان در پست بانک  درصد است، تصریح کرد: 51 درصد سهم این بانک دولتی و 49 درصد مربوط به سهام‌داران است، همچنین سهام بانک در بورس رشد چشمگیری داشته است.
 
شجاعی اظهار داشت: در کشور 2 هزار و 800 دستگاه خودپرداز پست بانک وجود دارد که 60 دستگاه آن مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است، این دستگاه‌ها در حال توسعه هستند، همچنین وجود 3 هزار و 350 دستگاه کارت خوان در باجه‌های بانک این امکان را به مشتریان می‌دهد تا از این طریق از کلیه خدمات دستگاه‌های کارت خوان استفاده کنند.
 
وی افزود: در مجموعه پست بانک اصلی ترین سطح فعالیت، باجه است، در حال حضار 5 شعبه بانکی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و هر شعبه به صورت میانگین دو شهرستان را پوشش می‌دهد.
 
مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توزیع پول در کشور نامتقارن است، در حال حاضر 55 درصد پول کشور در استان تهران توزیع می‌شود و چهارمحال و بختیاری حدود 0.56 درصد پول کشور را در اختیار دارد و پست بانک از نظر سهم بازار پول حدودا 1.6 درصد را در اختیار دارد، این استان در مقایسه با بقیه پست بانک‌های کشور در رده برتر قرار دارد.
 
شجاعی عنوان کرد: هر سال سهمی برای جذب اعتبارات برای پست بانک‌های کشور مشخص می‌شود که تا امروز 171 درصد برنامه سال 1400 محقق شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 200 درصد شود.
 
وی خاطرنشان کرد: پست بانک چهارمحال و بختیاری به لحاظ تحقق هدف جذب منابع رتبه ششم کشور را کسب کرده و عملکرد به حدود 475 میلیارد تومان رسیده است.
 
مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در 9 ماهه ابتدای امسال 131 فقره تسهیلات مربوط به ازدواج، 846 فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان، 55 مورد تسهیلات به مددجویان بهزیستی و 40 فقره وام نیز به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.
 
شجاعی با اشاره به اینکه در سیستم بانکی چهارمحال و بختیاری کمترین میزان مطالبات را داریم، بیان کرد: کل مطالبات نسبت به تسهیلات پرداخت شده 3.4 درصد است، این مطالبات مربوط به چند پرونده خاص در شهرهای این استان هستند.
 
وی با اشاره به توسعه اینترنت بانک و همراه بانک، تاکید کرد: در حال حاضر در 27 باجه پست بانک چهارمحال و بختیاری صدور آنی کارت صورت می‌گیرد و چک همه بانک‌ها در این باجه‌ها پاس می‌شود.
 
مدیر شعب پست بانک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در چند دهه اخیر بحث حضور خیرین در عرصه‌های مختلف پر رنگ بوده است اما حوزه ورود آن‌ها در بحث مالی و بانکی هنوز مشخص نشده است، پست بانک این آمادگی را دارد که با حضور این افراد و همکاری نهادهای حمایتی مجمع خیرین بانکی را راه‌اندازی کند.
 
شجاعی اظهار داشت: یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات در روستاها تضماین ارائه شده از سوی آن‌ها است اما از آنجا تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک چندان گران قیمت نیست نیازی به ضمانت‌های بالا وجود ندارد، از طرفی اگر رقم وام بالا باشد سند ملک، خانه و... به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 49402

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49402/آمادگی-پست-بانک-تشکیل-مجمع-خیرین-بانکی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir