کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اتمام حفاری تونل گورمیزه طی یک سال/ کاهش مسیر شهرکرد به خوزستان با اجرای پروژه اردل-دوپلان

25 آذر 1400 ساعت 10:44

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: قرار است ظرف یک سال حفاری تونل بزرگ گورمیزه به پایان برسد، بعد از این تونل چهار دستگاه پل بزرگ در مسیر وجود دارد که در آینده اجرایی می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید استاندار و جمعی از مدیران این استان از تونل گورمیزه، اظهار کرد: پروژه راهسازی اردل-دوپلان معروف به تونل گورمیزه به طول ۱۱۶ کیلومتر از سال ۸۷ به‌منظور احداث راه اصلی و کاهش زمان سفر به خوزستان آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اردل در بن بست قرار دارد و با اجرای تونل گورمیزه این مشکل رفع می‌شود، افزود: سال ۷۶ مطالعات این طرح آغاز و از سال‌های بعد اعتبارات به این پروژه تزریق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خاکریزی این پروژه انجام شده است، ادامه داد: پروژه گورمیزه چهار دستگاه تونل به طول بیش از یک هزار و ۹٠٠ کیلومتر دارد، تونل بزرگ این پروژه به طول یک هزار و ۶۷٠ کیلومتر در حال اجرا است.

مقصودی عنوان کرد: سال گذشته تنها ۷ میلیارد تومان از اسناد خزانه برای این پروژه محقق شد که باعث شد فرایند اجرایی آن با وقفه مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری باعث شد ۹۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب به پروژه اردل دوپلان تخصیص داده شود، همچنین ۵۱ میلیارد تومان تخصیص اسناد خزانه برای تونل گورمیزه صورت گرفت و در نهایت نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات نقدی پروژه است که محقق نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طبق تعهد انجام شده قرار است ظرف یک سال حفاری تونل بزرگ گورمیزه به پایان برسد، بعد از این تونل چهار دستگاه پل بزرگ در مسیر وجود دارد که در آینده اجرایی می‌شود.

مقصودی بیان کرد: پس از اجرای پروژه اردل دوپلان مسیر شهرکرد به استان خوزستان حدود ۳۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 49362

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49362/اتمام-حفاری-تونل-گورمیزه-طی-یک-سال-کاهش-مسیر-شهرکرد-خوزستان-اجرای-پروژه-اردل-دوپلان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir