کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

وضعیت باثبات کرونا در چهارمحال و بختیاری/ ورود اُمیکرون به کشور قطعی و وضعیت نگران کننده است

24 آذر 1400 ساعت 15:29

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اینک از 10 شهرستان چهارمحال و بختیاری 6 شهرستان در وضعیت آبی و چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند اما باید مراقب بود چراکه سویه جدید اُمیکرون تا کشورهای همسایه ایران آمده و ورود آن به کشور اجتناب ناپذیر است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: وضعیت با ثباتی به لحاظ بیماری کرونا در این استان ایجاد شده است.
 
وی افزود: چهارمحال و بختیاری به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون عمومی از میانگین کشوری بالاتر است، این در حالی است که این استان از نظر فوتی‌های ناشی از کرونا و بستری‌ها نیز از میانگین کشوری بالاتر است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند کنترل بیماری کرونا یا طرح امید با هدف مدیریت برخط این بیماری آغاز شده است، این طرح دو رکن دارد که شامل انجام واکسیناسیون و تست و غربالگری است.
 
مردانی عنوان کرد: حوزه‌های مشمول در طرح امید پنج مورد است که شامل کارکنان اداری، واحدهای صنفی، علمی، تحقیقاتی و مباحث فرهنگی، ترددهای شهری و برون شهری و... می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع واکسیناسیون است لذا باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف و عموم جامعه 57 درصد است و قسمت اعظم جامعه این دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توجه به تهویه هوا در اماکن بسته در استان و سردی هوا، اضافه کرد: هم‌اینک از 10 شهرستان چهارمحال و بختیاری 6 شهرستان در وضعیت آبی و چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند اما باید مراقب بود چراکه سویه جدید اُمیکرون تا کشورهای همسایه ایران آمده و ورود آن به کشور اجتناب ناپذیر است.
 
مردانی تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان اولویت است، در برخی مدارس چهارمحال و بختیاری به دلیل کوچک بودن کلاس، عدم وجود تهویه مناسب، تعداد زیاد دانش‌آموزان و... وضعیت بیماری نگران کننده است.
 
در ادامه این ستاد مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه سیر بیماری کرونا در استان دارای ثبات و نزولی است، اظهار کرد: از زمان عبور از قله پیک پنجم کرونا در استان مدت زمان زیادی می‌گذرد، در ابتدا نگران شکل‌گیری موج
ششم کرونا بودیم که پس از چند هفته موج بعدی آغاز شود، اما خوشبختانه تاکنون شاهد پیک جدید نبوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با قطعیت گفت که پیک کرونایی جدیدی شکل نخواهد گرفت، گفت: این ویروس جهش‌های متعددی داشته است، اگر این ویروس ثابت می‌ماند و تغییر ساختمانی نداشت، دیگر شاهد موج جدیدی نبودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: هرچه فاصله پیک پنجم تا پیک بعدی بیش‌تر باشد با اطمینان خاطر بیش‌تری می‌توان گفت که احتمال شکل‌گیری موج بزرگ وجود نخواهد داشت.

شیرانی با اشاره به سیر نزولی ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: میزان شیوع بیماری در استان به کمترین میزان خود در یکسال گذشته رسیده است  و در حال حاضر تعداد موارد بستری کرونایی در مراکز درمانی استان کمتر از 50 نفر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موارد بیماران سرپایی و بدحال کرونایی در استان رو به کاهش است، امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 49357

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49357/وضعیت-باثبات-کرونا-چهارمحال-بختیاری-ورود-ا-میکرون-کشور-قطعی-نگران-کننده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir