کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختياری تاکید کرد

نوسان قیمت‌ها، دغدغه اصلی کسبه و بازاریان/ لزوم کنترل نرخ کالا از مبدا

23 آذر 1400 ساعت 11:04

مدير بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختياری رحمتی با اشاره به اینکه همچنان قیمت‌ها نوسان دارند و ثباتی در ان دیده نمی‌شود گفت: دغدغه و مشکل اصلی کسبه همین نوسان‌ در قیمت کالاها است.


فرج‌الله رحمتی مدير بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختياری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: میزان مرغ موجود در بازار و قیمت عرضه آن حدود 90 درصد قابل قبول است و 10 درصد هم مشکل در این زمینه وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: مرغ گرم به قیمت 29 هزار و 150 در بازارهای این استان عرضه می‌شود اما مرغ منجمد به‌صورت غیردولتی عرضه می‌شود و هر کیلو 20 هزار تومان است.
 
مدير بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختياری ادامه داد: سامانه 124 کشوری قیمت مرغ را هر کیلو 31 هزار تومان تعیین کرده است اما در این استان با قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
رحمتی با اشاره به اینکه برخی از کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ، صیفی و... با قیمت معیین باید به فروش برسد اضافه کرد: از آنجایی که چهارمحال و بختیاری تولیدکننده نیست و باید اجناس را از خارج از استان خریداری کنیم نرخ جنس بستگی به قیمت خرید دارد، اما درمجموع قمیت‌ها رعایت می‌شود.
 
وی افزود: معمولا مشکلات مربوط به قیمت به کارخانه و تولیدکننده باز می‌گردد چراکه قیمت در این استان بستگی به قیمتی دارد که جنس خریداری شده باشد، نوسان‌ها قیمت‌ها از بالا شروع می‌شود و به دست مغازه‌دار کوچکی در این استان انتقال داده می‌شود.
 
مدير بازرسی و نظارت اصناف چهارمحال و بختياری خاطرنشان کرد: لازم است قیمت‌ها از مبدا کالا کنترل شود درغیراین‌صورت کنترل آن در استانی مانند چهارمحال و بختیاری ممکن نیست.
 
رحمتی با اشاره به اینکه همچنان قیمت‌ها نوسان دارند و ثباتی در آن دیده نمی‌شود گفت: دغدغه و مشکل اصلی کسبه همین نوسان‌ در قیمت کالاها است.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 49343

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49343/نوسان-قیمت-ها-دغدغه-اصلی-کسبه-بازاریان-لزوم-کنترل-نرخ-کالا-مبدا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir