کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد:

درمان اقتصاد با توسعه کشت گیاهان دارویی

21 آذر 1400 ساعت 8:14

فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: شهرستان شهرکرد منطقه‌ای مستعد در جهت کشت و توسعه گیاهان دارویی به شمار می‌رود که با توجه به تداوم خشکسالی‌ها و از طرفی نیاز آبی کم این گیاهان، راهی مؤثر در جهت اصلاح الگوی کشت و بهره‌وری مصرف آب شهرستان می‌باشد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ فرهاد رفیعی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: کارشناسان در این بازدید امکان کشت گیاهان دارویی باریجه، آنغوزه و کرفس را در سایت هارونی بررسی کردند.
 
 وی افزود: سایت هارونی به مساحت 100 هکتار است که سال گذشته 50 هکتار آن به منظور توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار گودبرداری شده است.
 
 رفیعی کشت، فراوری و عرضۀ گیاهان دارویی را یکی از ظرفیتهای شهرستان شهرکرد در جهت اشتغال‌زایی، کارآفرینی و رونق اقتصادی برشمرد و گفت: گیاهان دارویی با توجه به ظرفیتهای خاص خود می‌توانند موجب تأمین امنیت غذایی، ایجاد منبع ذخایر ژنتیکی و درآمدزایی برای کشور شوند.
 
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گل محمدی، موسیر، زعفران و سیاهدانه را از عمده گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان عنوان کرد و افزود: شهرستان شهرکرد منطقه‌ای مستعد در جهت کشت و توسعه گیاهان دارویی به شمار می‌رود که با توجه به تداوم خشکسالی‌ها و از طرفی نیاز آبی کم این گیاهان، راهی مؤثر در جهت اصلاح الگوی کشت و بهره‌وری مصرف آب شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام /۱۰۲۰ج


کد مطلب: 49323

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49323/درمان-اقتصاد-توسعه-کشت-گیاهان-دارویی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir