کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد:

باید در پرتو پژوهش در مسیر توسعه پایدار قدم برداشت/ جایگاه علمی کشور باید پاسخگوی نیاز جامعه و صنعت باشد

14 آذر 1400 ساعت 8:39

دکتر محسن مبینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت:باید در پرتو پژوهش در مسیر توسعه پایدار قدم برداشت و ضمن ارتقاء جایگاه علمی کشور، پاسخگوی نیاز جامعه و صنعت باشد و سطح رفاه زندگی اجتماعی را بالا ببرد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر محسن مبینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد  ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری هفته پژوهش و فناوری در چهارمحال و بختیاری گفت: هفته پژوهش و فناوری نماد تجلی تلاش یکساله همه محققان، پژوهشگران و فناوران در هر استان است و جا دارد به صورت حیاتی به آن نگاه شود و چندسالی است که با ابتکار و همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاهد برگزاری هفته پژوهش و فناوری در سطح استانی و ملی هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه  تولید علم نشانگر پویایی مراکز دانشگاهی و فناوری است تصریح کرد: تولید علم باعث ارتقاء جایگاه علمی کشور در سطوح بین المللی است.
 
 مبینی بیان داشت:  فناوری یعنی تولید محصول و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، بر این محور شکل خواهد گرفت ، باید در پرتو پژوهش در مسیر توسعه پایدار قدم برداشت و ضمن ارتقاء جایگاه علمی کشور، پاسخگوی نیاز جامعه و صنعت باشد و سطح رفاه زندگی اجتماعی را بالا ببرد.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد افزود: دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت کنند و شاهد دانشگاه نسل سوم و چهارم باشیم که بعد از آموزش و پژوهش وارد بحث کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت شده و مسئله محور باشد و با تلاش همه دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد، شاهد حرکت این دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم هستیم.

مبینی تشریح کرد:  همدلی، وفاق، تلاش و انگیزه وافی و کافی مدیران بتواند در یک فرآیند هم افزایی و در جهت تقویت پژوهش و فناوری به عنوان یک شعار کلیدی برای استان ما مطرح باشد و همه مدیران و مسئولین در سطوح مختلف استان با رویکرد و نگاه ویژه به پژوهش و فناوری، حمایت های خود را بیش از گذشته انجام دهند تا شاهد شرایط بهتر، رونق بیشتر و توسعه یافتگی بیش از پیش برای استان چهارمحال و بختیاری باشیم.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 49269

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49269/باید-پرتو-پژوهش-مسیر-توسعه-پایدار-قدم-برداشت-جایگاه-علمی-کشور-پاسخگوی-نیاز-جامعه-صنعت-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir