کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

شرکت های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری به بلوغ علمی رسیده اند/ آینده ای روشن در انتظار واحدهای فناور استان

13 آذر 1400 ساعت 16:33

اسماعیل پیر علی مدیر کل پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت های دانش بنیان هم پای حوزه های آموزش و پژوهش جلو می رود و به بلوغ علمی رسیده که آینده ای خوب در انتظار آن است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل پیر علی مدیر کل پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه مجازی  هفته پژوهش و فناوري استان چهارمحال و بختياري  اظهار کرد: دوسال پیاپی به خاطر شرایط کرونا این آیین را بصورت مجازی برگزار میکنیم که خوشبختانه طبق رصدی که از سال گذشته انجام شده تعداد بازدید ها از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال های گذشته که بصورت حضوری بوده بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه درسامانه  این نمایشگاه مجازی 64 غرفه طراحی شده است تصریح کرد:  40 غرفه متعلق به دستاوردهای فناوری مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری بوده ، تعدادی مربوط به فناوری و پژوهش در دانشگاه های این استان و تعدادی  نیزمتعلق به دستگاه های اجرایی است.

پیرعلی ادامه داد: دستگاه اجرایی شامل شهرداری شهرکرد، شرکت آب و فاضلاب ، مرکز تحقیقات منابع طبیعی و دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با تاکید بر اینکه از محصولاتی که رونمایی می شود، جدید و از دستاوردهایی بوده که نمونه سازی شده است بیان داشت: این دستاوردها بعضا" در مراکز رشد  تجاری سازی شده و در حال حاضر در صنعت یا نهادهای متقاضی استفاده می شود.

پیرعلی عنوان کرد: این دستاوردها در حوزه اطلاعات و فناوری، پتروشیمی، نفت و محیط زیست بوده که خوشبختانه از تکنولوژی بالایی برخوردار است و می توانند الگویی باشد برای کسانی که بخواهند در حوزه فناوری و ارتباط کار کنند.

وی تشریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه این است که فرهنگ سازی را گرامی بداریم و افرادی که وقت گذاشته اند بتوانند  ایده های خود را برای فناوری و اشتغال و تولید ارائه دهند.

پیرعلی عنوان کرد: مزیت برپایی این نمایشگاه ها در این است که می توان از ظرفیت اساتید و دانشجویان استفاده کرد و فرهنگ سازی شود که از نمایشگاه های صنعت نیز بازید به عمل آید.

وی ادامه داد: ما می توانیم در شرکت های فناور و دانش بنیان خودمان پاسخگو بخشی از نیاز صنعت باشیم و این زیست بوم و اکوسیستم که تعریف شده از دانشگاه تا صنعت و جامعه آن حلقه واصله شرکت های فناور و دانش بنیان که در بستر پارک علم و فناور هستند از ان ها استفاده کنیم.

پیرعلی با بیان اینکه در این نمایشگاه 13 محصول رونمایی می شود که 6 مورد آن متعلق به شرکت های فناور و دانش بنیان هستند گفت: یک نمونه محصول در این نمایشگاه رونمایی می شود که به تولید رسیده و جامعه ازآن استفاده می کند متلق به شرکتی است که در حوزه نفت و پالایشگاه کار می کند که خوشبختانه از فناوران ، دانشجویان و اساتید این استان است که این شرکت توانسته در واقع فرایندی را تعریف کند که روغن های صنعتی که موجب آلودگی بالا در محیط زیست می شوند، فناوری کند به طوری که بتواند این روغن ها را تصفیه و آلاینده های زیستی آن را همچنین فلزات و غیر فلزات از هم جدا کند و ارزش افزوده بالایی داشته باشد .
 
انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 49265

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49265/شرکت-های-دانش-بنیان-چهارمحال-بختیاری-بلوغ-علمی-رسیده-اند-آینده-روشن-انتظار-واحدهای-فناور-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir