کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

وضعیت جامعه ایثارگری در استان های کمتر برخوردار بحرانی تر است

13 آبان 1400 ساعت 10:47

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وضعیت جامعه ایثارگری در استان های کمتر برخوردار به نسبت دیگر استان های توسعه یافته تر بحرانی تر است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه ویژه ای برعهده دارد. 

 
وی افزود: شاید دینی ترین و انقلابی ترین نهاد موجود در کشور که موضوع عملکرد آن حفاظت از انقلاب اسلامی است، بنیاد شهید است. 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: دو نوع مرگ در مقابل مردم وجود دارد و ما هستیم که باید به درستی ابدی شدن با افتخار را به مردم عرضه کنیم. 
 
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: عمده وظایف بنیاد شهید در حوزه مسائل فرهنگی است، اما آن چیزی که امروز رخ داده است، به حسب مشکلاتی که جامعه ایثارگران سراسر کشور در زندگی خود پیدا کرده اند،  فرصت نکرده است به رسالت اصلی خود توجه جدی کند. 
 
وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف بنیاد شهید متفاوت است و ضروری است در این خصوص یکپارچه سازی صورت گیرد. 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: مسئله اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری از مسائل بسیار مهم است که حل آن باید در دستور کار قرار گیرد. 
 
قاضی زاده با اشاره به اینکه حدود ۱٠٠ هزار نفر از بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک معیشت دریافت می کنند، گفت: ۴٠ هزار نفر نیز در نوبت دریافت این کمک هزینه هستند، کمک معیشت بسیار اندک است و کفاف هزینه های امروز زندگی ایثارگران را نمی دهد. 
 
وی بیان کرد: چند سالی است که بنیاد شهید به دلیل مشکلات مالی که با آن مواجه است نتوانسته پذیرش جانبازان را داشته باشد و تنها حدود ۲٠ هزار نفر از جمعیت حدود  ۲٠٠  هزار نفری جانبازانی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه و ارتش معرفی شده اند را پذیرش شد. 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: حجم زیاد مطالبات قانونی از سوی ایثارگران مطرح شده است که تنها حدود ۴٠ درصد آن پرداخت شده است. 
 
قاضی زاده هاشمی یادآور شد: وضعیت جامعه ایثارگری در استان های کمتر برخوردار به نسبت دیگر استان های توسعه یافته تر بحرانی تر است. 
 
وی تصریح کرد: ۱٠ درصد مجموع منابع اشتغال که برای هر استان اختصاص می یابد به ایثارگران اختصاص داده شده است و آن دست از ایثارگرانی که توانایی ایجاد اشتغال ندارند از طریق دستگاه های کمک رسان حمایت می شوند. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 48987

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48987/وضعیت-جامعه-ایثارگری-استان-های-کمتر-برخوردار-بحرانی-تر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir