کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد

وجود ۲۸۲ هزار ایثارگر بیکار در کشور/ گلزارهای شهدا به مراکز فرهنگی و مذهبی تبدیل می شوند

12 آبان 1400 ساعت 19:57

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود ۳٠٠ تا ۷۵٠ هزار واحد مسکونی برای ایثاگران فاقد مسکن در سطح کشور لازم است، و ۲۸۲ هزار نفر نیز در سامانه های این سازمان برای اشتغال ثبت نام کردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛  امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران این استان، با اشاره به اینکه در دوازدهم آبان ماه سال ۶۵ رزمندگان لردگانی با پای پیاده خود را به خط مقدم جبهه ها رساندند، اظهار کرد: به پاسداشت آن اقدام حماسی، در آیینی که به این مناسبت برگزار شده است شرکت کردم. 

وی با بیان اینکه فردا نیز جلساتی با مسؤولان استانی چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، گفت: در این جلسات به مسائل ایثارگران این استان رسیدگی می شود، بعد از آن بازدیدهایی انجام خواهد شد و مشکلات جامعه هدف ایثارگری شناسایی می شود تا با حضور رئیس جمهور در سفرهای استانی رفع شوند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در دو استان با همکاری مردم گلزارهای شهدا به مراکز فرهنگی و مذهبی و حرم های مطهر شهدا تبدیل شدند، به تعداد گلزارهای شهدا در کشور این ظرفیت وجود دارد، بیش از یک هزار نقطه در این راستا شناسایی شده است.
 
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: ایجاد مرکز فرهنگی و مذهبی در گلزار شهدای کرمان که محل دفن پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی است و یکی از گلزارهای شهدای شهر یزد در حال اقدام است و سپس به یک طرح ملی تبدیل می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی به مسئله خانواده های شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: دو موضوع اصلی در دستور کار است، ابتدا اشغال و سپس مسکن ایثارگران، آن دست از ایثارگرانی که بنا به دلایلی مسئله اشتغال یا مسکن آن ها حل نشده باقی مانده است، با پشتیبانی دولت پیگیری می شود.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: حدود ۳٠٠ تا ۷۵٠ هزار واحد مسکونی برای ایثاگران فاقد مسکن در سطح کشور لازم است، و ۲۸۲ هزار نفر نیز در سامانه های این سازمان برای اشتغال ثبت نام کردند.
 
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: آمار ذکر شده نشان می دهد نرخ بیکاری و کمبود مسکن در جامعه ایثارگری از متوسط کشوری بالاتر است و نیازمند توجه بیشتر است.
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 48981

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48981/وجود-۲۸۲-هزار-ایثارگر-بیکار-کشور-گلزارهای-شهدا-مراکز-فرهنگی-مذهبی-تبدیل-می-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir