کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خواستگاری؛ خانه یا کافی‌شاپ؟

فرهنگ مهم‌ترین فاکتور در تعیین محل خواستگاری/مکان رسمی بهترین گزینه برای برگزاری مراسم

9 آبان 1400 ساعت 11:45

به جرات می‌توان گفت مراسم خواستگاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در طول زندگی یک جوان وجود دارد و اهیمت بالایی دارد که این مراسم چگونه و در چه جایی برگزار شود و یا چه سوالاتی در این مراسم پرسیده می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به جرات می‌توان گفت مراسم خواستگاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در طول زندگی یک جوان وجود دارد و اهیمت بالایی دارد که این مراسم چگونه و در چه جایی برگزار شود و یا چه سوالاتی در این مراسم پرسیده می‌شود.
 
در بسیاری از موارد عدم موفقیت در خواستگاری سبب می‌شود تا یکی از طرفین درخصوص شخصیت فرد مقابل دچار سوءتفاهم شده و فرد با شکست مواجه شود، بنابراین باید در این زمینه توجه بسیاری داشت.
 
برگزاری مراسم خواستگاری در خانه برایم احساس امنیت ایجاد می‌کند
 
راضیه علیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فرهنگ خانواده ما به‌صورتی است که زمانی که فردی قصد خواستگاری دارد پسر به همراه خانواده در خانه حضور می‌یابند و در جمعی که من و پدر و مادرم حاضر هستیم موضوع را عنوان می‌کنند.
 
وی افزود: بعد از اینکه گفت‌وگوهای اولیه با پدر و مادرم صورت گرفت بعد از مواپفقت بزرگ‌ترها در منزل صحبت‌های بیشتر بین دختر و پسر رد و بدل می‌شود.
 
علیاری با اشاره به اینکه برگزاری مراسم خواستگاری در منزل اهمیت بالایی دارد و در خانواده ما همیشه در منزل برگزار می‌شود افزود: برگزاری ایمن مراسم در خانه امنیت بالایی دارد و و چون آشنایی کافیوجود ندارد بهتر است در خاناده و با حضور والدین صورت گیرد و بعد از آشنایی بیشتر در جایی دیگر برگزار شود.
 
خواستگاری مهم‌ترین مرحله در آغاز زندگی مشترک
 
رضاپور روانشناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به محل مناسب برای برگزاری مراسم خواستگاری اظهار کرد: به‌طور قطع یکی از مراحل بسیار مهم در شروع زندگی مشترک مرحله خواستگاری است.
 
وی با بیان اینکه این موضوع که خواستگاری کجا و چگونه برگزار شود بسیار مهم است و این شرایط و ویژگی‌ها باید از سوی افراد مورد توجه قرار گیرد، گفت: درخصوص محل خواستگاری باید گفت بهترین مکان برای این امر محیطی رسمی است.
 
رضاپور یادآور شد: از آنجایی که قرار است در این مراسم اطلاعات مهمی رد و بدل شود و موضوع مهمی عنوان می‌شود باید به موضوع مکان و نوع شروع برنامه توجه بسیاری شود.
 
برگزاری خواستگاری در یک محل رسمی خواستگاری را جذاب‌تر، باارش‌تر و مهم‌تر می‌کند
 
این روانشناس ادامه داد: اینکه در چه محلی اولین دیدار صورت گیرد اهمیت بالایی دارد، برگزاری این مراسم در یک محل رسمی می‌تواند خواستگاری را جذاب‌تر، باارش‌تر و مهم‌تر کند و بنابراین تاثیرگذار در احتمال موفقیت فرد فردخواستگاری‌کننده باشد.
 
وی با اشاره به اینکه نکته دوم در این راستا این است که خواستگاری وابسته به شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه و خانواده طرفین است تاکید کرد: این که فرد در چه استان، شهر یا روستایی زندگی کند بسیار اهمیت دارد چراکه باید در نظر داشت که محیط زندگی چه شرایط را می‌پسندد و می‌طلبد، حتی در یک استان هم از قومی تا قوم دیگر این آداب فرق دارد.
 
رضاپور بیان داشت: باید طرح موضوعات را با خواستگاری متفاوت در نظر گرفت، گاهی مواقع افراد تصور می‌کنند برخورد یا طرح اولیه برای شروع یک گفت‌وگو همان خواستگاری است، درحالی که چنین نیست، مرحله آشنایی اولیه همان مرحله طرح موضوع است که متفاوت با خواستگاری می‌باشد و باید بدانیم خواستگاری ویژگی‌ها و شرایط خاص خودش را دارد.
 
این روانشناس افزود: برای طرح یک آشنایی می‌توان از یک فضای غیررسمی استفاده کرد اما در خواستگاری توصیه می‌شود قواعد بیشتر رعایت شود.
 
وی با بیان اینکه اگر دو فرد که می‌خواهند زندگی مشترک را آغاز و برای مرحله آشنایی یا خواستگاری برنامه‌ریزی کنند باید تابع شرایط، فرهنگ، دیدگاه‌های طرفین و... باشند افزود: نباید طرح موضوع به‌صورت علنی و همراه با اطلاع افراد غیرنزدیک و خیلی فراگیر باشد، اما فلسفه خواستگاری رسمی اعلام علنی درخصوص شروع زندگی مشترک است.
 
رضاپور یادآور شد: خواستگاری یک مسئله وابسته به فرهنگ، سطح آگاهی و دیدگاه طرفین است و این موضوع باید در خواستگاری در نظر گرفته شود که یک مرحله آغازین جذاب را داشته باشیم.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ اگر جوانی بخواهد نتیجه مطلوب از خواستگاری حاصل شود باید درخصوص جزئیات برگزاری این مراسم دقت کافی را داشته باشد و با توجه به کوچک‌ترین موضوعات در این زمینه راه را برای موفقیت بیشتر هموار کند.
 
انتهای پیام/1026ج
 


کد مطلب: 48960

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48960/فرهنگ-مهم-ترین-فاکتور-تعیین-محل-خواستگاری-مکان-رسمی-بهترین-گزینه-برگزاری-مراسم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir