کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری خبر داد

تنها 100 کلاس درس، تا خداحافظی با بخاری‌های غیراستاندارد در چهارمحال و بختیاری

9 آبان 1400 ساعت 8:02

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: 95 درصد بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد از 2 هزار و 200 کلاس درس در مدارس استان جمع‌آوری شده است که اکثراً در مناطق روستایی و عشایری واقع شده بودند، جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد از حدود 100 کلاس درس باقی‌مانده است که به‌محض گازرسانی به این مناطق جمع‌آوری خواهند شد.


کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تعداد کل مدارس در سطح استان یک هزار و 761 باب است که از این تعداد 152 باب در مناطق عشایری و 700 باب نیز در مناطق روستایی واقع شده است.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزانی که در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند، 8 هزار و 300 نفر است و در مناطق روستایی این استان نیز 55 هزار و 290 دانش‌آموز در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرانه‌های آموزشی استاندارد در سطح کشور 8.4 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که این رقم در این استان 6.2 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز گزارش شده است.

رهی در خصوص تعمیر و تجهیز مدارس در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حدود 35 درصد از کل مدارس این استان نیازمند تعمیر و بازسازی هستند و اعتباراتی که در این خصوص استفاده می‌شود استانی و ناکافی است.

وی عنوان کرد: از حدود 60 پروژه‌ای که سال گذشته در دست اقدام بود، 40 مورد آن‌ها با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد تومان در مناطق روستایی و عشایری واقع شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از تعداد مدارسی که توسط خیران در این استان در حال احداث هستند، 20 مدرسه در مناطق روستایی و عشایری واقع شده و 90 درصد مدارسی که به دست خیران در حال ساخت است در مناطق روستایی و عشایری تعریف می‌شوند.

رهی اضافه کرد: 20 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز ساخت مدارس در مناطق روستایی و عشایری توسط خیران تقبل شده و مابقی از اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: 95 درصد بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد از 2 هزار و 200 کلاس درس در مدارس چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شده است که اکثراً در مناطق روستایی و عشایری واقع شده بودند، جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد از حدود 100 کلاس درس باقی‌مانده است که به‌محض گازرسانی به این مناطق جمع‌آوری خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در خصوص تهیه و تجهیز لوازم مدارس نیز سال گذشته از محل اعتبارات استانی و ملی حدود 10 میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات هزینه شد که بر اساس اولویت‌های آموزش و پرورش در اختیار مدارس قرار گرفت.

رهی افزود: 84 پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق عشایری و روستایی در چهارمحال و بختیاری تعریف شده است که به‌محض ابلاغ اعتبارات حرکت بسیار خوبی جهت ساخت مدارس در مناطق محروم رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: 8 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری در مناطق عشایری واقع شده‌اند و 33 درصد مدارس نیز در مناطق روستایی این استان واقع شده است.

انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 48955

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48955/تنها-100-کلاس-درس-خداحافظی-بخاری-های-غیراستاندارد-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir