کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبر داد

نوسازی، به‌روزرسانی و تجهیز کیت کلرسنجِ آبداران در چهارمحال و بختیاری

8 آبان 1400 ساعت 9:14

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از نوسازی، به‌روزرسانی و تجهیز آبداران به کیت کلرسنج خبر داد و گفت: با هدف ارتقای سطح کیفی آب شرب شهرها و روستاهای استان و اطمینان از کلرزنی مطلوب به‌منظور پایش دائمی میزان کلر آزاد باقی‌مانده در شبکه‌های آب آشامیدنی این امر صورت پذیرفت.


به گزارش جهانبین نیوز؛ احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از نوسازی، به‌روزرسانی و تجهیز آبداران به کیت کلرسنج خبر داد و اظهار کرد: با هدف ارتقای سطح کیفی آب شرب شهرها و روستاهای استان و اطمینان از کلرزنی مطلوب به‌منظور پایش دائمی میزان کلر آزاد باقی‌مانده در شبکه‌های آب آشامیدنی این امر صورت پذیرفت.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی استان به‌منظور رفع کاستی‌های مشاهده شده و پس از هماهنگی و تامین اعتبار لازم این شرکت با خرید و توزیع 269 دستگاه کیت اندازه‌گیری کلر آزاد باقی‌مانده در آب شرب نسبت به نوسازی و تجهیز آبداران در سطح استان اقدام شد.

محمدی اعتبار هزینه شده برای نوسازی، تجهیز، کالیبراسیون و آموزش نحوه استفاده آبداران از کیت‌های کلرسنج را بیش از 500 میلیون ريال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اگرچه مراکز جامع سلامت و محیط کار و پایگاه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم به‌عنوان دستگاه نظارتی مقدار کلر آزاد باقی‌مانده آب را اندازه‌گیری می‌نمایند و ارتباط تنگاتنگی با شرکت آبفا دارند، اما از آنجایی که آبداران مسئولیت مستقیم این امر را بر عهده دارند مقرر شد با توجه به جمعیت هر یک از شهرها و روستاها به‌صورت روزانه در هر یک از مخازن ذخیره و شبکه توزیع آب، کلر آزاد باقی‌مانده را اندازگیری کند تا مقدار کلر آزاد باقی مانده آب در تمامی نقاط شبکه آبرسانی برابر استانداردهای ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حفظ شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای استان در پایان گفت: علاوه‌بر آبداران، نیروهای کنترل کیفی آب و فاضلاب شهرستان‌ها و شهرها نیز به‌طور مرتب کلر آزاد باقی‌مانده در شبکه آبرسانی و مخازن ذخیره را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/1026ج

 


کد مطلب: 48951

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48951/نوسازی-به-روزرسانی-تجهیز-کیت-کلرسنج-آبداران-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir