کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روانشناس کودک مطرح کرد؛

تفاوت قائل شدن میان فرزندان از سوی والدین اعتماد به نفس کودک را نابود می‌کند/ خانواده‌ها با پذیرش واقعیت مسیر رشد فرزندان را مهیا کنند

12 مهر 1400 ساعت 11:17

یک روانشناس کودک گفت: کودکی که مورد مقایسه قرار می‌گیرد اعتماد به نفس پایینی خواهد داشت و همین موضوع شکست‌های بعدی وی را درپی خواهد داشت، توجه به تفاوت‌های فردی برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی اهمیت بالایی دارد.


دکتر رحیمی روانشناس کودک در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به بروز  تفاوت بین فرزندان از سوی خانواده اظهار کرد: این یکی از اتفاقات اشتباهی است که از سوی برخی از پدر و مادرها رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: تفاوت‌هایی که خانواده‌ها بین فرزندان می‌گذارند می‌تواند بر مبنای جنسیت، سن یا سایر شرایط صورت گیرد.

رحیمی ادامه داد: والدین بدانند این تفاوت قائل شدن روحیات افراد را بسیار تخریب می‌کند و فرد مورد مقایسه در این مسئله به شدت تحقیر شده و آسیب می‌بیند.

این روانشناس با بیان اینکه کودکی که مورد مقایسه قرار می‌گیرد اعتماد به نفس پایینی خواهد داشت و همین موضوع شکست‌های بعدی وی را درپی خواهد داشت افزود: توجه به تفاوت‌های فردی برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی اهمیت بالایی دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما والدین موفق را کسی می‌دانیم که  شرایط فرزندشان را آنگونه که هست پذیرفته‌اند اما والدینی ناموفق خواهند بود که از فرزندان توقع بالایی دارند، درحالی که بین فرزندان تفاوت‌های هوشی، مهارتی، رفتاری و... وجود دارد و نباید انتظار داشت همه یکسان باشند.

وی احترام به تفاوت‌های فردی فرزندان از سوی والدین را مهم برشمرد و تاکید کرد: عدم تفاوت‌گذاری می‌تواند زمینه رشد فرزندان را فراهم سازد، والدین با وجود انتظارات متفاوت باید واقعیت را قبول کنند و به آن احترام بگذارند.

رحیمی گفت: پدر و مادرها با پذیرش واقعیت می‌توانند مسیر رشد فرزندان را فراهم سازند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 48756

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48756/تفاوت-قائل-شدن-میان-فرزندان-سوی-والدین-اعتماد-نفس-کودک-نابود-می-کند-خانواده-ها-پذیرش-واقعیت-مسیر-رشد-مهیا-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir