کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لردگان مطرح کرد

خودکفایی محصولات کشاورزی در گرو استفاده از بذر سالم

10 مهر 1400 ساعت 12:34

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لردگان گفت : بذر سالم ، اصیل و باکیفیت از ارکان مهم تولید و توسعه بخش کشاورزی است و حرکت در این مسیر موجب افزایش بهره‌وری از منابع تولید ، دستیابی به امنیت غذایی و درنهایت استقلال کشور می‌شود.


اسماعیل امیری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لردگان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بذر سالم ، اصیل و باکیفیت از ارکان مهم تولید و توسعه بخش کشاورزی است و حرکت در این مسیر موجب افزایش بهره‌وری از منابع تولید ، دستیابی به امنیت غذایی و درنهایت استقلال کشور می‌شود.

وی افزود: بدون تردید، مهم‌ترین و اساسی‌ترین مرحله در انجام یک کشت موفق "انتخاب بذر مناسب" است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لردگان تصریح کرد: بذر تنها نهاده‌ای است که تقریباً بدون هیچ هزینه اضافی می‌تواند در افزایش عملکرد محصول و به دنبال آن با بالا بردن میزان درآمد کشاورزان نقش مستقیم داشته باشد.

امیری عنوان کرد: در صورت فراهم آوردن تمامی شرایط و مصرف انرژی و هزینه‌های زیاد بدون استفاده از یک "بذر" خوب نمی‌توان به حداکثر تولید دست یافت و به عبارتی نقش "بذر" در تولید به‌ویژه هنگامی که دیگر نهاده‌ها و فناوری‌های تولید و مدیریت مزرعه به‌گونه‌ای مطلوب رعایت شوند به‌مراتب بیش از هنگامی است که این عوامل فراهم نباشند.

وی از تمامی کشاورزان ، بهره‌برداران و تولیدکنندگان سراسر شهرستان لردگان خواست هر سه سال یک بار نسبت به تعویض "بذر" خود و استفاده از "بذرهای گواهی شده و لیبل دار" در جهت نیل به عملکرد بالاتر اقدام نمایند.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48736

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48736/خودکفایی-محصولات-کشاورزی-گرو-استفاده-بذر-سالم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir