کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

وقف صدقه جاریه و تجلی احسان و نیکوکاری است

10 مهر 1400 ساعت 9:14

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: وقف صدقه جاریه است و هر کس بخشی از اموال خود را وقف کند خیرات بسیاری هم در زمان حیاتش و هم در آخرت نصیبش خواهد شد.


حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دهه وقف از دوازدهم مهرماه سال 1400 آغاز و تا بیست و یکم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روزهای مختلف این دهه با عناوین مختلف نام‌گذاری شده است که به فراخور هر نام‌گذاری، برنامه‌هایی برای گرامیداشت این دهه پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وقف صدقه جاریه است و هر کس بخشی از اموال خود را وقف کند خیرات بسیاری هم در زمان حیاتش و هم در آخرت نصیبش خواهد شد.

امیری یادآور شد: وقف ازجمله سنت‌های بسیار زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) به شمار می‌رود که البته در منابع فقهی و سخن بزرگان دین اسلام درباره فضیلت و ثواب آن بسیار سخن آمده است.

وی اظهار داشت: مصداق واقعی صدقه وقف است و صدقه یکی از بارزترین مصداق‌های تزکیه است، در سنت حسنه وقف اصل مال واقف ثابت و محفوظ می‌ماند و فرع آن که همان منافع وقف است،جریان خواهد داشت، درواقع هیچ صدقه‌ای مثل وقف این‌چنین مزیتی نخواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دوشنبه روز اول دهه وقف به مناسبت روز وقف با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش نام‌گذاری شده است.

امیری عنوان کرد: روز سوم این دهه هم‌زمان شده است با شهادت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه روز سوم دهه وقف نیز با عنوان وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه نامیده شده است، گفت: پنجشنبه سالروز شهادت امام رضا(ع) با عنوان وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت نام‌گذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: جمعه پنجمین روز از دهه وقف که با آغاز ماه ربیع‌الاول هم‌زمان است به نام وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی نامیده شده است.

امیری اضافه کرد: همچنین ششمین، هفتمین و هشتمین روز دهه وقف امسال به ترتیب با عناوین وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش‌بنیان و وقف، سلامت و بهداشت جامعه نام‌گذاری شد.

وی یادآور شد: و درنهایت دور روز آخر دهه وقف نیز به نام‌های وقف، اشتغال و تولید و وقف جمعی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی نامیده شد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48726

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48726/وقف-صدقه-جاریه-تجلی-احسان-نیکوکاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir