کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد؛

امثال شهید لندی پرورش یافتگان مکتب امام و شهدا هستند

9 مهر 1400 ساعت 15:17

امام جمعه شهرکرد گفت: امثال شهید لندی آبرو و ذخیره نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، همان شهید فهمیده هایی که هزاران هزار تن از آنها را در دوران مختلف شاهد بودیم، امثال شهید لندی پرورش یافتگان مکتب امام و شهدا هستند.


به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه هاي امروز شهرکرد؛ اظهار کرد: نهم مهرماه روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است که یکی از دستورات مهم اخلاقی اسلام نیز رعایت حال بزرگسالان است.

وی افزود: اصولا سالمندان نیازمند مهر و محبت و خدمت هستند باید مراقب باشیم که آنها را از این موارد محروم نکنیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در دهه آخر صفر روز وقف را در پیش داریم و این مسئله یکی از نکات مهم و اساسی در صدقه جاریه و آثار اجتماعی است، وقف برای پیشبرد امور اجتماعی و خدمت به دین بسیار مهم و ضروری است.

نکونام با اشاره به روز روستا و عشایر، عنوان کرد: روستامحوری و تقویت روستاییان و عشایر بسیار مهم است و باید زمینه ای شکل بگیرد که کوچ از روستاها شکل نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: روز نیروی انتظامی را در پیش داریم، این مجموعه ارزشمند، فعال و در عرصه هستند، نیروی انتظامی بالنده است اما این تعریف ها بدین معنی نیست که ضعف وجود ندارد باید این ضعف‌ها شناسایی شده و در جهت رفع آن‌ها اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روز دامپزشکی هم در پیش است این مجموعه از موارد بسیار مهم است چراکه سلامت دام برای حفظ سلامت انسان مهم است.

نکونام با اشاره به ارتحال علامه حسن زاده آملی وی را عالمی بزرگ، ربانی و توانمند در رشته‌های مختلف علمی دانست.

وی یادآور شد: جوان شجاع و فداکار اهل چهارمحال و بختیاری که اهل این استان بود ، الگویی برای دانش‌آموزان و جوانان شد که با شجاعت به آب و آتش بزند، جان دو نفر را نجات دهد و خود نیز فدا شود.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: امثال شهید لندی آبرو و ذخیره نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، همان شهید فهمیده هایی که هزاران هزار تن از آنها را در دوران مختلف شاهد بودیم، امثال شهید لندی پرورش یافتگان مکتب امام و شهدا هستند.

نکونام تاکید کرد: مسئله دیگر ارتحال پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام رضا و امام حسن (ع) است، امامت و رسالت از مهم ترین مقوله های اسلام محسوب می‌شود، که راهنمای انسان‌ها به سوی کمال به شمار می روند.

وی تصریح کرد: جوانان باید در عرصه ولایت، امامت و نبوت آگاه باشند متاسفانه شبهات فراوانی در این خصوص وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جریان نهضت اباعبدالله یک جریان سیال است اما عده ای می‌خواهند این جریان را به یک حرکت ایستا تبدیل کنند.

نکونام گفت: عرصه دین و سیاست نیز نیازمند شبه زدایی است، برخی اصرار دارند بگویند دین و سیاست نباید با یکدیگر باشند.

وی افزود: تلاش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه و اقدامات شیطانی آنها در اربیل عراق و... باید برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 48723

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48723/امثال-شهید-لندی-پرورش-یافتگان-مکتب-امام-شهدا-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir