کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

تاخت و تاز کرونا پلاس تمامی ندارد/ پرهیز مردم از شرکت در تجمعات مرگ، گرفتاری و بیماری

18 مرداد 1400 ساعت 12:47

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در شرایطی که بیماری کرونا همه شهرها و روستاها را فراگرفته و حتی ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است، این چه نیاز و ضرورتی است که مراسمات مختلف عروسی یا عزا برگزار شود، درحالی‌که بسیاری از خانواده‌ها گرفتار بیماری هستند.


فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همان‌گونه که از قبل پیش‌بینی شده بود با بحران بیمارانی مواجه شدیم که نیازمند به بستری شدن هستند.

وی افزود: به دلیل رشد فزاینده بیماران مبتلا به کرونا و نیاز آن‌ها به مراقبت‌های درمانی، تدبیری اندیشیده شد تا آن دست از بیمارانی که نیازمند بستری شدن هستند اما شرایط بحرانی ندارند تحت درمان دارویی تزریقی با داروهای بیمارستانی قرار گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: این تدبیر باعث شد تخت‌های بیمارستانی متعادل‌تر شود، اما شرایط فعلاً به‌سختی در حال مدیریت است.

رحمانی عنوان کرد: در شرایط بحرانی که استان به لحاظ بیماری کرونا با آن مواجه است، مجبور هستیم مواردی که نیازمند بستری هستند را زودتر ترخیص کنیم و آن دست از بیمارانی که باید بستری شوند را نیز با تأخیر پذیرش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که بیماری کرونا همه شهرها و روستاها را فراگرفته و حتی ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است، این چه نیاز و ضرورتی است که مراسمات مختلف عروسی یا عزا برگزار شود، درحالی‌که بسیاری از خانواده‌ها گرفتار بیماری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: از مردم تقاضا دارم بیماری را جدی بگیرند، دیگر اوضاع از این بدتر نخواهد شد، روزانه ده‌ها نفر در چهارمحال و بختیاری مبتلا یا بستری می‌شوند، بار مراجعه به مراکز درمانی بشدت افزایش پیدا کرده است اما در سطح شهر همه‌چیز عادی است.

رحمانی بیان کرد: در اتاق‌های بیمارستان‌ها به‌جای اینکه چهار تا پنج تخت باشد به دلیل افزایش بیماران 8 الی 9 تخت گذاشته شده است، اتاق‌های دو تخته به اتاق‌های چهار تخته تبدیل شدند، در راهروهای مراکز درمانی تخت گذاشته شده و بیمار بستری است، همه این بیماران نیازمند اکسیژن، دارو، مراقبت و... هستند، اما از طرف دیگر مردم این مسائل را جدی نمی‌گیرند و به دنبال تفریح، خرید، برگزاری مراسم عروسی و عزا و... می‌روند.

وی تأکید کرد: مردم شرایط بحرانی این روزها را جدی بگیرند، منتظر نباشند همه‌جا تعطیل شود تا مجبور باشند در خانه بمانند، ارتباطات خود را به حداقل ممکن برسانند و به‌شدت تأکید می‌کنیم از دورهمی‌ها و مهمانی‌ها پرهیز کنند، هر جایی مهمانی دعوت شدند بدانند این مهمانی مرگ، گرفتاری و بیماری است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: بیمارستان صحرایی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی برای مراقبت از بیمارانی برپا شده است که نیازمند به درمان با استفاده از داروهای بیمارستانی هستند اما به دلیل کمبود تخت نمی‌توان آن‌ها را بستری کرد، این مکان هم از امکانات مرکز فوریت‌های پزشکی و همچنین پرستاران داوطلب بهره می‌برد.

رحمانی تصریح کرد: از تخت‌های بیمارستان صحرایی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی روزانه چهار الی پنج نفر استفاده می‌کنند و درمجموع 200 نفر در طول روز پذیرش می‌شوند و این به موارد بستری کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کروناپلاس برای اولین بار در کشور هندوستان شناسایی شد، و تصور نمی‌شد با این سرعت در کل دنیا گسترش پیدا کند، گفت: ویژگی‌های این ویروس این است که گروه‌های سنی پایین‌تر را درگیر می‌کند، سرعت پیشرفت بیماری که بیمار نیاز به بستری شدن پیدا می‌کند بیشتر از گونه‌های قبلی است و به برخی‌ از واکسن‌ها نیز مقاوم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه افراد جوان و میانسال مبتلا به کروناپلاس از دوره‌های قبل بسیار بیشتر شده‌اند، افزود: شاید یکی از دلایل آن این باشد که گروه‌های سنی بالاتر واکسینه شدند اما دلیل مهم‌تر تهاجم و درگیری شدید ریه است که این‌گونه ویروس ایجاد می‌کند.

رحمانی ادامه داد: اگر بخواهیم پیک پنجم شکسته شود به‌جز کمک و همراهی مردم هیچ راه دیگری وجود ندارد، موج‌های قبلی زمانی شکسته شد که مردم اراده کردند در نابودی بیماری مشارکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: وظیفه مردم این است که در خانه بمانند، کمترین تحرک و رفت وآمد را در جامعه داشته باشند و...، کافی است دو هفته در منزل بمانیم و ترددها را به حداقل برسانیم این پیک شکسته خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 48260

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48260/تاخت-تاز-کرونا-پلاس-تمامی-ندارد-پرهیز-مردم-شرکت-تجمعات-مرگ-گرفتاری-بیماری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir