کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل در شهرستان‌های با وضعیت قرمز

12 مرداد 1400 ساعت 15:09

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تا اطلاع ثانوی فعالیت کلیه تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها، باغ‌وحش‌ها و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی در شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان افزایش پیدا کرده است اجرای مصوبات ستاد کرونا باید در اولویت نهادها و دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد و چنانچه مصوبه‌ای اجرایی نشد این مسؤول مربوطه است که باید در این خصوص پاسخگو باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند لذا به جهت بررسی وضعیت و تصمیم‌گیری برای اجرای هرچه بهتر مصوبات ظرف چند هفته آینده، جلسات ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در استان در روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی کامل در اختیار مقامات استانی نست، اما اجرای صحیح و با دقت محدودیت‌های کرونایی با توجه به رنگ‌بندی اعلام شده برای شهرها نیازی به مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ندارد.

عباسی ادامه داد: همچنان نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری موظف به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع است.

وی عنوان کرد: همچنین فرمانداران در شهرستان‌های تحت مسؤولیت خود باید ترددها و ممنوعیت برگزاری مراسمات ترحیم و شادی را جدی گرفته و با دقت اجرایی کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه و ارگانی در انجام وظیفه خود در امر اجرای محددودیت‌ها یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کند، مراتب باید به صورت مکتوب به ستاد کرونا اعلام شود.

عباسی با اشاره به اینکه تغییر و تحولی که به واسطه روی کار آمدن دولت جدید با آن مواجه‌ایم نباید هیچ‌گونه خللی در روند اجرای امورات در استان ایجاد کند، اضافه کرد: مسئولان در چهارمحال و بختیاری تا لحظه آخر مسئولیت به وظایف خود عمل کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر به دلیل شیوع موج پنج کرونا درخصوص مدیریت بیماری کرونا در شرایط حساسی قرار گرفته‌این، لذا تمام توان خود را برای حفظ سلامت جان مردم به‌کار بگیریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی فعالیت کلیه تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها، باغ‌وحش‌ها و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی در شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است.

عباسی با بیان اینکه رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها به‌صورت بیرون‌بر فعالیت کنند، گفت: رها کردن نظارت‌ها و بازرسی‌ها شرایط بیماری کرونا را وخیم‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا در استان‌ها لازم‌الاجرا است، طبق مصوبات در وضعیت قرمز یک سوم کارمندان باید در محل کار حاضر و مابقی کارمندان در دورکاری باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به برگزاری مراسمات ماه محرم اشاره کرد و گفت: باید منتظر تصمیم ستاد کرونای کشور برای اعلام آخرین نظر درخصوص پروتکل‌های بهداشتی مراسمات ماه محرم و صفر باشیم.

عباسی با بیان اینکه مکاتبات لازم برای تامین دارو و اقلام موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی طی نامه‌ای انجام شود، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اعتباری جهت خرید تجهیزات و اقلام دارویی ضروری موردنیاز بیمارستان‌های استان از هزینه‌های جاری اختصاص دهد.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48215

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48215/ممنوعیت-فعالیت-برخی-مشاغل-شهرستان-های-وضعیت-قرمز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir