کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

مجموعه بهداشت و درمان، تنها اما مقاوم در میدان مبارزه با بیماری کرونا

10 مرداد 1400 ساعت 12:44

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تا زمانی که برخی مسؤولان بخواهند انشاء بنویسند، مجموعه بهداشت و درمان باید تنهاتر از همیشه اما مقام در مقابل بیماری کرونا ایستادگی کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در آیین تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات در چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: معضل کرونا یک بحران بزرگ برای جامعه بشریت بود، باید این بیماری تمام شود تا بتوان قضاوت نهایی در خصوص عملکردها و اقدامات انجام شده برای از بین رفتن این بحران صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز در میانه راه مبارزه برای ریشه‌کنی بیماری کرونا هستیم، افزود: در بحث مدیریت بیماری کرونا کامیابی‌ها و ناکامی‌های بسیاری شاهد بودیم و باید ریشه این ناکامی‌ها را پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: شاید یکی از مهم‌ترین و استراتژیکی‌ترین اشتباهاتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درزمینهٔ مبارزه با بیماری کرونا مرتکب شد، مسئولیت‌پذیری تام این وزارتخانه در امر مقابله با این بیماری بود.

شیرانی عنوان کرد: درزمینهٔ مبارزه با کرونا همه ارگان‌ها و نهادها باید پای‌کار می‌آمدند، اعمال یا رفع محدودیت‌ها و واردات واکسن وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، وظیفه این وزارتخانه بیماریابی و پیگیری بیماری است.

وی با بیان اینکه با توجه به اطلاعات موثقی که از خارج از کشور دارم، بهترین پروتکل‌های بهداشتی توسط ایرانی‌ها تهیه و برنامه‌ریزی شد، گفت: اما با این وجود در ایجاد محدودیت‌ها ناموفق عمل کردیم چراکه نمی‌توانستیم تبعات آن‌ها را برای مردم جبران کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: همه اعضای جلسات ستادهای کرونا مقید به رعایت و اجرای مصوبات این جلسات نیستند.

شیرانی اضافه کرد: مهم‌ترین نقطه‌ضعفی که به کرونا دامن می‌زند مراسمات، گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها است، مواردی که مسؤولیت جلوگیری از آن‌ها بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

وی بیان کرد: تا زمانی که برخی مسؤولان بخواهند انشاء بنویسند، مجموعه بهداشت و درمان باید تنهاتر از همیشه اما مقام در مقابل بیماری کرونا ایستادگی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: وضعیت استان از همیشه خطرناک‌تر است، چند شهرستان این استان در وضعیت بحرانی قرار دارد و مجبور شدیم یک بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی که نیازمند بستری موقت هستند، در محوطه بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد ایجاد کنیم.

اصحاب رسانه، همچنان همراه مجموعه بهداشت و درمان

در ادامه این آیین ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری؛ اظهار کرد: آنچه امروز در این شرایط بحرانی کرونا اهمیت ویژه دارد، قدردانی از زحمات فراوان کادر بهداشت و درمان است.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با آنچه در توان داشته است به جنگ کرونا آمده و همچنان در میدان مبارزه با این بیماری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رسانه‌های مختلف به‌ویژه در این استان همان‌گونه که تاکنون اخبار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا و اقدامات صورت گرفته در این خصوص را انعکاس داده‌اند؛ از این به بعد نیز با همه توان خود یاری‌گر کادر بهداشت و درمان خواهند بود.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 48194

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/48194/مجموعه-بهداشت-درمان-تنها-اما-مقاوم-میدان-مبارزه-بیماری-کرونا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir