کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

صدور و تمدید 324 مجوز تولید صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری

9 تير 1400 ساعت 11:21

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری 324 مجوز تولید صنایع‌دستی در این استان صادر و تمدید شده است.


مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری 324 مجوز تولید صنایع‌دستی در این استان صادر و تمدید شده است که از این تعداد 220 مجوز صادر و 104 مجوز تمدید شده است.

وی افزود: از مجموع مجوزهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در سه ماهه نخست سال‌جاری 76 مجوز تولید انفرادی جدید صادر و 99 مجوز تولید انفرادی تمدید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مدت دو پروانه کارگاهی تولید کارگاهی در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

جوادی یادآور شد: در سه ماهه نخست سال‌جاری 139 کارت شناسایی برای فعالان عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت پنج جواز تأسیس مرتبط با رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری صادر و سه جواز تمدید شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع‌دستی شهری، روستایی و عشایری در استان شامل انواع بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی، خاتم و مشتقات آن‌ها فعال است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 47942

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47942/صدور-تمدید-324-مجوز-تولید-صنایع-دستی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir