کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری:

آزادی 151 نفر زندانی جرائم غیرعمد با بیش از 5 میلیارد تومان کمک بلاعوض/اشتغال ۵۴ درصد از زندانیان در چهارمحال و بختیاری

8 تير 1400 ساعت 11:21

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشتغال 54 درصد زندانیان محکوم در چهارمحال و بختیاری، گفت: در همین راستا 42 دوره حرفه آموزی برگزار و برای حدود 800 نفر از زندانیان گواهینامه مهارت صادر شد.


حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: 873 نفر از زندانیان حاضر در زندان‌های استان به دلیل جرائم مربوط به مواد مخدر در بند به سر می‌برند.

وی افزود: سرقت، جرائم علیه اشخاص و اطفال، محکومیت‌های مالی، علیه اموال و مالکیت، علیه آسایش عمومی، منافی عفت عمومی و سایر جرائم به ترتیب، دیگر جرم‌هایی هستند که به واسطه آن‌ها افراد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات فرهنگی و تربیتی صورت گرفته در زندان‌های این استان عنوان کرد: برگزاری 163 دوره آموزشی قرآنی با مشارکت 4 هزار و 912 تن از زندانیان، برگزاری 185 دوره آموزشی احکام، اخلاق و نهج‌البلاغه و... با مشارکت 3 هزار و 740 نفر، ارائه خدمات آموزش کلاسیک و رسمی به 254 نفر و برگزاری 12 دوره مسابقه کتابخوانی با مشارکت 2 هزار و 740 نفر ازجمله این اقدامات هستند.

حیدری با اشاره به اشتغال 54 درصد زندانیان محکوم در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: در همین راستا 42 دوره حرفه آموزی برگزار و برای حدود 800 نفر از زندانیان گواهینامه مهارت صادر شد.

وی با بیان اینکه 107 نفر از زندانیان از عفو و تخفیف مجازات و 4 هزار و 103 نفر از آن‌ها از مرخصی بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: 106 نفر نیز مشمول آزادی مشروط شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حدود یک هزار مورد سرکشی و بازدید قضات از زندان‌ها صورت گرفت، همچنین بهره‌مندی نزدیک به 100 نفر از سامانه نظارت الکترونیکی، بهره‌مندی 151 نفر از تعلیق اجرای مجازات، راه‌اندازی 11 اتاق دادرسی الکترونیکی و حدود 2 هزار مورد رسیدگی از این طریق و اعطای 3 هزار و 800 مورد ملاقات مجازی از دیگر فعالیت‌های قضایی صورت گرفته برای زندانیان در این استان بود.

حیدری با تاکید بر انجام فعالیت‌های تامینی و حمایتی در زندان‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آزادی 151 نفر زندانی جرائم غیرعمد با بیش از 5 میلیارد تومان کمک بلاعوض، ارائه خدمات به 880 نفر توسط مرکز خدمات اجتماعی اداره کل زندان‌ها و تحت پوشش قرار دادن 752 خانواده مددجو از طریق انجمن حمایت‌های استان ازجمله این اقدامالت هستند.

وی تصریح کرد: پرداخت بیش از 18 میلیارد ریال کمک معیشتی به خانواده زندانیان، ارائه 2 هزار و 485 مورد خدمات مددکاری، اخذ رضایت برای 710 نفر از شکات و اخذ رضایت از اولیای دم 6 مورد محکوم به قصاص از دیگر اقدامات تامینی و حمایتی از زندانیان بود که در استان صورت گرفت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در طرح درمان نگهدارنده 912 نفر تحت درمان قرار گرفتند، همچنین 21 هزار ویزیت پزشکی برای زندانیان انجام شد و 412 مورد نیز جهت بستری به مراکز درمانی اعزام شدند.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 47928

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47928/آزادی-151-نفر-زندانی-جرائم-غیرعمد-با-بیش-5-میلیارد-تومان-کمک-بلاعوض-اشتغال-۵۴-درصد-زندانیان-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir