کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شهرک صنعتی شهرکرد چه خبر است

قبح‌شکنی و درگیری نتیجه انتخابات بازرس شرکت خدماتی شهرک صنعتی/ دستگاه های نظارتی به مسئله واگذاری زمین‌ها در شهرک صنعتی شهرکرد ورود کنند

5 تير 1400 ساعت 9:17

دبیر جامعه اسلامی کارگران چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرک صنعتی شهرکرد چه خبر است که یک انتخابات ساده باید به درگیری لفظی و به‌نوعی قبح شکنی بیانجامد.


مرتضی فاضلیان دبیر جامعه اسلامی کارگران چهارمحال و بختیاری و عضو جامعه اسلامی کارگران کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: انتخاباتی در شهرک صنعتی شهرکرد برگزار شد، با توجه به شرایط پیش آمده در این انتخابات هنوز ابطال نشده است در صورتی که باید ابطال می‌شد.

وی افزود: در این انتخابات علی‌رغم آنکه تخلفات مختلفی صورت گرفته است درگیری فیزیکی و فحاشی بین مدیران عامل کارخانه‌ها نیز پیش آمد.

دبیر جامعه اسلامی کارگران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حال سؤال اینجا است که در شهرک صنعتی شهرکرد چه خبر است که یک انتخابات ساده باید به درگیری لفظی و به‌نوعی قبح شکنی بیانجامد.

فاضلیان عنوان کرد: در بحث واگذاری زمین‌ها در شهرک صنعتی شهرکرد ابهامات زیادی وجود دارد، تخلفاتی در این شهرک چه در بخش واگذاری‌ها و چه در بخش قیمت واگذاری‌ها وجود دارد و من به‌عنوان دبیر جامعه اسلامی کارگران چهارمحال و بختیاری درخواست دارم دستگاه‌های نظارتی و ارگان‌های ذی‌ربط به این مسائل ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی شهرکرد 300 هکتار زمین طرح فاز توسعه دارد، این زمین‌ها باید به افرادی که به دنبال راه‌اندازی واحدهای تولیدی هستند واگذار شود، ولی برخی اعضای شرکت خدماتی شهرک صنعتی شهرکرد این زمین‌ها را بین خود تقسیم کرده است.

دبیر جامعه اسلامی کارگران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای نمونه یک فرد 6 قطعه زمین گرفته و کسی که واقعاً تولیدکننده است و می‌خواهد زمینی برای راه‌اندازی واحد تولیدی بگیرد، با این بهانه که "زمین وجود ندارد و اگر بود از طریق مزایده اقدام کنید" از این موضوع بی‌نصیب می‌ماند.

فاضلیان تصریح کرد: مسئله دیگری که وجود دارد این است در این زمین‌هایی که از سوی عده‌ای خاص گرفته شده است، هیچ‌گونه ساخت و سازی صورت نگرفته، طبق قانون زمانی که زمینی به فرد متقاضی واگذار می‌شود از 6 ماه تا یک سال باید آن را بسازد اما چون افرادی که زمین‌ها را گرفته‌اند خود در از اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شهرکرد و ذی‌نفوذ هستند هیچ واحد تولیدی در این زمین‌ها ایجاد نکرده‌اند.

وی اظهار داشت: این در حالی است، هستند افراد عادی که زمین گرفتند، 70 درصد واحد تولیدی خود را احداث کرده‌اند اما نتوانستند آن را در یک سال تکمیل کنند که با شکایت شرکت خدماتی شهرک صنعتی شهرکرد مواجه شده و حتی زمین واحد تولیدی آن‌ها به مزایده گذاشته شده است و چون برای ساخت واحد تولیدی هزینه زیادی متحمل شدند به اجبار زمین را به قیمت بالاتری خریداری کرده‌اند.

دبیر جامعه اسلامی کارگران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موضوع دیگری که در واگذاری زمین‌ها دیده می‌شود اعمال تخفیف در قیمت این زمین‌ها است، درواقع واگذاری زمین به اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شهرکرد با تخفیف صورت گرفته است.

فاضلیان تأکید کرد: همچنین برخی از زمین‌ها در شهرک صنعتی شهرکرد به مدیران و کارمندان ادارات دولتی واگذار شده است نه به نیت ایجاد کارگاه تولیدی بلکه به نیت سوداگری که باعث شده قیمت زمین از متری 300 هزار تومان نرخ دولتی به متری 3 میلیون تومان هم افزایش پیدا کند که به‌نوعی باعث ایجاد بازار سیاه در این شهرک شده است.

وی افزود: یکی از مدیران خانه صنعت چهارمحال و بختیاری خود 3 هکتار زمین در شهرک صنعتی شهرکرد به همان شیوه‌ای که ذکر شد گرفته است، روز انتخابات بازرس شرکت خدماتی شهرک صنعتی همین فرد به دلیل احساس خطر در بحث انتخاب بازرس جدید، فرایند انتخابات را به حاشیه برده و درگیری درست کرد تا انتخابات ابطال شود.

دبیر جامعه اسلامی کارگران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این فرد مسؤول در خانه صنعت استان به حمایت از فرد موردنظر خود برای انتخابات بازرس شرکت خدماتی شهرک صنعتی تلاش کرد با درگیری فیزیکی انتخابات را به حاشیه ببرد.

فاضلیان عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید در خصوص حواشی پیش‌آمده در انتخابات بازرس شرکت خدماتی شهرک صنعتی و واگذاری پُر ابهام زمین در شهرک صنعتی شهرکرد ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد شرکت خدماتی شهرک صنعتی شهرکرد همچون شهرداری است که کارهای آب‌رسانی و خدمات شهری را انجام می‌دهد که متأسفانه افرادی که در آن عضو هستند با یکدیگر آشنا و همشهری بوده و اقداماتی را با سانسور انجام می‌دهند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 47902

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47902/قبح-شکنی-درگیری-نتیجه-انتخابات-بازرس-شرکت-خدماتی-شهرک-صنعتی-دستگاه-های-نظارتی-مسئله-واگذاری-زمین-ها-شهرکرد-ورود-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir