کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

وزش بادو وقوع رگبار و رعد و برق، پدیده غالب تا پایان هفته در چهارمحال و بختیاری

2 خرداد 1400 ساعت 10:36

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز بعدازظهر رشد ابر و وقوع بارش‌های پراکنده بهاری به‌صورت نقطه‌ای در استان دور از انتظار نیست و طی این مدت شاهد بروز وزش شدید باد نیز خواهیم بود.


مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه و اوایل صبح پنجشنبه آسمان استان صاف خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای امروز در بعدازظهر شاهد رشد ابر و ابرناکی و بارش‌های پراکنده در نیمه شمالی به‌خصوص در ارتفاعات کوهرنگ هستیم.

چراغ‌پور یادآور شد: وزش نسبتا شدید باد طی این چند روز دور از انتظار نیست و بر همین اساس دیروز اطلاعیه‌ای برای جلوگیری از بروز خسارت‌های ناشی وزش تندباد، رگبار و رعد و برق خصوصا در ارتفاعات برای امروز بعدازظهر صادر شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توصیه می‌شود مردم نسبت به تثبیت اجسامی که احتمال سقوط آن‌ها وجود دارد اقدام کنند.

وی افزود: همچنین گلخانه‌داران نسبت به استحکام سازه‌های خود اقدام و کشاورزان و باغداران طی این مدت از محلول‌پاشی و سم‌پاشی به دلیل وزش باد و هدررفت سم اجتناب کنند.

چراغ‌پور اضافه کرد: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رگبار و رعد و برق در سطح استان به‌ویژه نیمه شرقی و شمالی پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در بروجن، شهرکرد، سامان، بن، قسمت‌هایی از خانمیرزا، لردگان و کوهرنگ بیشتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری داشته اما به‌طور کلی بارش‌ها به‌صورت بهاری و نقطه‌ای بوده و در برخی مناطق می‌تواند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها را به‌همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت شاهد بروز غبار رقیق و در برخی مناطق غبار هستیم و امروز در ایستگاه سامان و در آسمان شهرکرد نیز غبار همراه با ابر در آسمان گزارش شده است.

چراغ‌پور ادامه داد: از نظر دمایی امروز صبح شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه خنک‌ترین ایستگاه استان بود و در گرم‌ترین زمان طی ۲۴ ساعت گذشته هم لردگان با بیشینه دمای ۳۵ درجه به‌عنوان گرم‌ترین ایستگاه به ثبت رسیده و دمای فعلی شهرکرد ۱۶ درجه بالای صفر گزارش شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 47614

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47614/وزش-بادو-وقوع-رگبار-رعد-برق-پدیده-غالب-پایان-هفته-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir