کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت صیانت از گونه های جانوری و گیاهی برای پایداری نظم طبیعت

2 خرداد 1400 ساعت 9:04

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر حمایت قانونی از محیط زیست و صیانت از گونه های مختلف جانوری و گیاهی تاکید داشت.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را یکی از دغدغه های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: محیط زیست تنها شامل گیاهان و جانوران نمی شود بلکه حوزه های آب، خاک و هوا را نیز که مستقیماً در زندگی انسانها تأثیر گذارند در بر می گیرد.

وی با اشاره به ارزش مناطق حفاظت شده و لزوم صیانت از گونه های مختلف جانوری و گیاهی، نگهبانی مستمر و دقیق از این مناطق و جلوگیری از ورود و دست درازی افراد سودجو و متخلف را به محیط زیست بسیار ضروری دانست.

بهرامی با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی فعالان حوزه محیط زیست، بر حمایت همه جانبه قوه قضائیه از ایشان تأکید و به منظور حل مشکلات این حوزه مقرر نمود کارگروهی ویژه مشکلات موجود را بررسی نتیجه را به شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه تا راهکارهای لازم در خصوص آن پیش بینی و تدوین گردد.

تداوم حمایت‌هاي قانوني براي رسيدن به محيط زيست سالم و عاری از هر گونه آلودگی موثر است

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تداوم حمایت‌هاي قانوني براي رسيدن به محيط زيست سالم و عاری از هر گونه آلودگی را موثر و ارزشمند دانست.

مسئولین قضایی شرکت کننده در این بازدید نیز با قدردانی از زحمات حفاظت محیط زیست استان و بالأخص محیط بانان در حفظ انفال و سرمایه های ملی، بر حمایت دستگاه قضایی استان از حافظان طبیعت در چارچوب قوانین تأكيد و ابراز امیدواری كردند که با همدلی ایجاد شده بین این دستگاه ها مشکلات زیست محیطی استان در حوزه های کاری مشترک به حداقل برسد. 

اهميت و جايگاه قانوني حفاظت محيط زيست به قدرى اســت كه علاوه بر ذكر مصاديقى از آن در اصل چهل و پنجم، يك اصل مستقل و مهم از قانون اساسى (اصل پنجاهم) به آن اختصاص يافته است.
 
انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 47611

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47611/ضرورت-صیانت-گونه-های-جانوری-گیاهی-پایداری-نظم-طبیعت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir