کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

کاهش 40 درصدی بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

28 ارديبهشت 1400 ساعت 13:58

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با کاهش 40 درصدی بارش مواجه است که این مشکل در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، باغداری و... اثرگذار خواهد بود، مهم‌ترین معضلی که با آن مواجه هستیم تنش آبی است که این خشکسالی ایجاد کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اقبال عباس استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران؛ اظهار کرد: امسال حدود 40 درصد کاهش بارش در سطح استان داریم.

وی افزود: این 40 درصد بارش در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، باغداری و... اثرگذار خواهد بود، در حال حاضر مهم‌ترین معضلی که با آن مواجه هستیم تنش آبی است که این خشکسالی ایجاد کرده است.

 استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عدد و رقم‌هایی که ستاد مدیریت بحران کشور تصویب و در اختیار کل کشور قرار گرفته ارقام بسیار خوب و قابل توجهی است، 1000 میلیارد تومان جهت تملک دارایی‌های زیرساخت‌های تامین آب، 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای خسارت دیده‌گان و 3 هزار و 220 میلیارد تومان نیز برای تنش آبی اختصاص داده شد.

عباسی عنوان کرد: در حال حاضر سهم استان چهارمحال و بختیاری تنها در بخش تنش آبی مشخص شده است، این سهم 18 میلیارد تومان است که این اعتبار جدای از اعتبارات وزارت نیرو بوده که قرار است از محل اعتبارات امنیتی تنش آبی تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیرساختی برای تامین و ذخیره آب در دست اجرا است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حدود 100 روستا در این استان مشکل تامین آب شرب دارند که باید با تانکر آبرسانی شوند، در بیشتر از 10 شهر استان نیز شاهدیم که مشکلات کم کم شروع شده است.

عباسی یاداور شد: برای آبرسانی سیار به روستا‌ها، شهرها و بخشی از عشایر نیازمند اعتباراتی هستیم، اعتبارات تنش آبی در نظر گرفته شده برای این استان کم بود که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور قول دادند بیشتر شود.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 47574

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47574/کاهش-40-درصدی-بارش-ها-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir