کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد

انجام 27 هزار عملیات امداد و نجات در کشور در سال 99

28 ارديبهشت 1400 ساعت 13:17

معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در سال گذشته 27 هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام و به 207 هزار نفر امدادرسانی شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدباقر محمدی معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ایران جزو بلاخیزترین کشورهای در سطح جهان است.

وی افزود: در طبقه‌بندی که صورت پذیرفت، ایران در زمره 10 کشور حادثه خیز جهان قرار گرفت، 43 بلا در دنیا شناسایی شده است که 37 مورد از آن‌ها در این کشور رخ می‌دهد.

معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سال گذشته 27 هزار عملیات امداد و نجات در کشور انجام و به 207 هزار نفر امدادرسانی شد.

محمدی عنوان کرد: همچنین 13 هزار عملیات انتقال مصدوم به مراکز درمانی صورت گرفت که در نوع خود بی نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 99 در چهارمحال و بختیاری نیز 785 مأموریت امدادی انجام گرفت و 329 اعزام به مراکز درمانی این استان به ثبت رسید، سهم استان از حوادث کشور 2.5 درصد است.

معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پایگاه‌های امداد و نجات در استانی همچون چهارمحال و بختیاری کم است و با توجه به شرایط جغرافیایی این استان می‌طلبد این پایگاه‌ها افزایش پیدا کند.

محمدی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در بحث امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کل در کشور رتبه 18، در حوادث ترافیکی رتبه 21 و حوادث کوهستان رتبه 18 را دارا است.

انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 47573

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47573/انجام-27-هزار-عملیات-امداد-نجات-کشور-سال-99

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir