کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم ( ع):

عادی انگاری کرونا موجب تکثیر این بیماری می شود

28 ارديبهشت 1400 ساعت 15:23

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) گفت:عادی انگاری وضعیت موجود یک اصل غافلگیری است که متاسفانه اگر توجه نشود باعث گسترش و تکثیر بیماری جهش یافته در نوع های مختلف در سطح کشور می شود.




عادی انگاری وضعیت موجود یک اصل غافلگیری است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در این نشست با اشاره به بهبودی وضعیت در سطح استان افزود:عادی انگاری وضعیت موجود یک اصل غافلگیری است که متاسفانه اگر توجه نشود باعث گسترش و تکثیر بیماری جهش یافته در نوع های مختلف در سطح کشور می شود.

وی ضمن توصیه در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی افزود:بحثی که درگام پنجم طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وجود دارد بحث پیشگیری و واکسیناسیون عمومی بود که در سطح کشور و در استان اقدامات خوبی صورت گرفت،در همین راستا همه امکانات موجود در سپاه های شهرستانی و سپاه استان ائم از سالن های ورزشی ، امکانات و اماکنی که نیاز است در اختیار مراکز بهداشتی استان و شهرستان ها باشد، در اختیار دوستان حوزه بهداشت و سلامت قرار می گیرد.

سردار اکبری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای کمک بسیج به شبکه بهداشتی کشور بیان کرد:تزریق واکسن نیازمند عوامل مختلفی است که هر جایی مسئولین بهداشتی استان تدبیر کنند همچون گذشته مجموعه سپاه و بسیج به کمک آنها خواهد رفت.

در راستای گام پنجم می بایستی بیماریابی فعال و رهگیری حداکثری صورت گیرد

سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت استان و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: گام پنجم طرح شهید سلیمانی از 20 اردیبهشت ماه در واقع در قله و اوج موج چهارم بیماری آغاز شده است،یکی از کار هایی که باید در راستای گام پنجم صورت گیرد بیماریابی فعال و رهگیری حداکثری است.

وی افزود:در راستای رهگیری حداکثری از مدت شروع گام پنجم حدود 30 هزار مورد در استان رهگیری شده،تست انجام گرفته،بیماریابی فعال شده و خود قرنطینگی و خود مراقبتی صورت گرفته که میتواند یک دستاورد بسیار مهم قلم داد شود.

جزایری عنوان کرد: تا به امروز در فاز اول طرح واکسیناسیون حدود 29 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است و بر اساس اهداف این طرح 90 درصد کادر بهداشت و درمان واکسن کرونا را دریافت کردند همچنین در فاز دوم این طرح که از 7اردیبهشت ماه آغاز شده است بنا هست که 70 درصد گروه های سنی واکسینه شوند.

وی بیان کرد:در گروه سنی 80 سال به بالا که در واقع یکی از سختترین و حساسترین گروه های سنی در کشور که 82 و نیم درصد مرگ و میر از این گروه سنی است تا کنون واکسیناسیون در حال انجام گیری و در کنار گروه سنی 70سال به بالا آخرین لکه گیری این عزیزان نیز انجام می گیرد.

جزایری افزود:همزمان با فاز دوم طرح واکسیناسیون در استان، تا پایان امروز 1000 نفر از معلولین در مراکز بهزیستی استان نیز با همکاری سازمان بهزیستی کل استان واکسینه می شوند.

 وی ضمن در خواست همکاری و کمک از بسیجیان استان بیان کرد:روند تزریق در شهرستانها مقداری کند است که ان شاا...با کمک سردار محترم فرماندهی سپاه و همچنین سازمان هلال احمر و همچنین با استفاده از پتانسیل بسیج جامعه پزشکی استان و در اختیار گذاشتن آمبولانس جهت تزریق سیار واکسن در شهرستان ها بتونیم روند تزریق در شهرستان ها را افزایش دهیم.

جزایری در پایان صحبت های خود بیان کرد:با توجه به شرایط زرد و نارنجی شهرستان ها در استان فعلا این خطر برای کل کشور و استان وجود دارد و وضعیت بسیار شکننده است، هشدار تمامی کارشناسان وزارت کشوری و تمام دغدغه همه عزیزان در عرصه بهداشت با توجه به شرایط موجود در کشور و نزدیک شدن به رویداد سیاسی انتخابات رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی الزامی می باشد و زیراکه ممکن است با موج پنجم بیماری کرونا روبرو شویم.

در پایان این جلسه ضمن ارائه گزارش از طرف تمامی قرارگاه های شهرستانی  مبارزه با کرونا به صورت ویدئو کنفرانس تفاهم نامه فی مابین سردار فرماندهی محترم سپاه قمربنی هاشم (ع) و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت استان منعقد گردید.

انتهای پیام/1030ج

 


کد مطلب: 47572

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/47572/عادی-انگاری-کرونا-موجب-تکثیر-این-بیماری-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir