کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکسن مشترک ایران و کوبا یکی از شاهکارهای تولید واکسن کووید 19 می‌شود/ اجرای مرحله نهایی کارآزمایی بالینی در بهمن و اسفند/ چرا نباید از واکسن آمریکایی و انگلیسی استفاده کرد؟

22 دی 1399 ساعت 21:08

رئیس انستیتو پاستور ایران خبرهای خوشی از تولید واکسن مشترک ایران و کوبا داد و گفت: با ورود این واکسن قدم بسیار خوبی در ایجاد ایمنی مردم برداشته خواهد شد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ علیرضا بیگلری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حضورش در کوبا در راستای پروژه مشترک تولید واکسن کرونا با این کشور اظهار کرد: ایران یکی از باسابقه ترین کشورهای منطقه در امر ساخت واکسن است و انستیتو پاستور نیز نشان داده که نخستین موسسه‌ای است که در خاورمیانه اقدام به تولید واکسن کرده است.
وی افزود: سالهاست که واکسن‌های ایرانی در داخل مرزها تولید شده و می‌توان گفت که قریب به اتفاق ایرانی‌ها یکی از واکسن‌های انستیتو پاستور را دریافت کرده و در بدنشان تزریق شده است.
رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تجربه بسیار خوبی در انستیتو پاستور و رازی در امر واکسن سازی در داخل کشور وجود دارد، ابراز کرد: حدود 40 سال پیش نوع و روش تولید واکسن تغییر پیدا کرده و واکسن‌های با فناوری زیستی ساخته می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه تنها کشوری که به ایران تکنولوژی واکسن داده کوبا است عنوان کرد: حدود دودهه پیش تکنولوژی ساخت واکسن هپاتیت B به انستیتو پاستور ایران منتقل شده است که درصد بسیار بالایی از ایرانی‌ها این واکسن را دریافت کردند.


کد مطلب: 46406

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46406/واکسن-مشترک-ایران-کوبا-یکی-شاهکارهای-تولید-کووید-19-می-شود-اجرای-مرحله-نهایی-کارآزمایی-بالینی-بهمن-اسفند-چرا-نباید-آمریکایی-انگلیسی-استفاده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir