کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

دانشکده‌ فنی مهندسی بروجن، دانشجو ندیده درحال تخریب است

25 آذر 1399 ساعت 8:16

سال 83 کلنگ احداث دانشکده‌های فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن در ضلع جنوبی شهر به زمین زده شد، متاسفانه خبرها حاکی از آن است بناهای این دانشکده پیش از آنکه دانشجویی به آن وارد شود و تدریسی در آن صورت گیرد درحال تخریب و استهلاک است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سال 83 کلنگ احداث دانشکده‌های فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن در ضلع جنوبی شهر به زمین زده شد.
 
در آن زمان شامحمدی رئیس وقت دانشگاه شهرکرد از اتمام این پروژه تا پایان سال 94 خبر داد، اما امروز با گذشت 16 سال از آن زمان هنوز این پروژه تکمیل نشده و فقط شاهد وعده‌هایی برای تکمیل و بهره‌برداری از آن هستیم.
 
متاسفانه خبرها حاکی از آن است بناهای این دانشکده پیش از آنکه دانشجویی به آن وارد شود و تدریسی در آن صورت گیرد درحال تخریب و استهلاک است.
 
این درحالی است که خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن در مجلس دهم وعده تکمیل این پروژه را در مهرماه سال 98 داده و از مسئولان درخواست توجه ویژه در بحث کمک‌های اعتباری به دانشکده بورجن را داشت.
 
تاکنون 13 میلیارد تومان صرف ساخت این دانشکده شده است و بنابر اخبار موجود تکمیل دانشکده منابع طبیعی بعد از دانشکده فنی و مهندسی صورت خواهد گرفت.
 
پیشرفت 60 درصدی دانشکده فنی و مهمندسی بروجن
 
مسعود ملکی فرماندار شهرستان بروجن ؛ با اشاره به طولانی شدن زمان ساخت دانشکده بروجن اظهار کرد: این پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی افزود: برای پیمانکاری که امسال این پروژه را در دست دارد 15 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و امید است تخصیص خوبی در این زمینه صورت گیرد.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ دانشکده فنی و مهندسی بروجن سال گذشته فعالیت خود را در دانشگاه پیام نور این شهرستان آغاز کرده است اما پذیرش دانشجوی جدید و دریافت موافقت قطعی در گرو تکمیل ساختمان دانشکده می‌باشد.
 
پیگیریم بخشی از دانشکده را تکمیل کنیم
 
سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد، از تحصیل 16 دانشجوی رشته مهندسی مواد، در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با وجود شرایط کرونا و تغییر سبک آموزش‌های از حضوری به مجازی، این دانشجویان درحال حاضر در حال آموزش مجازی هستند.
 
وی تصریح کرد: امید است با برگشت شرایط به حالت عادی و حضور فیزیکی دانشجویان بتوانیم بخشی از دانشکده را تکمیل کنیم و دانشجویان در آن به ادامه اموزش خود بپردازند.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ تکمیل و بهره‌برداری از دانشکده‌های فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن نیازمند تامین و تخصیص بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار است.
 
تلاش ما در مجلس افزایش اعتبارات پروژه دانشکده بروجن است
 
حجت الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای سال آینده مبلغ 17 میلیاردی را برای این دانشکده و دانشکده دامپزشکی (در دانشگاه شهرکرد) در نظر گرفته شده است.
 
وی بیان داشت: تلاش ما در مجلس شورای اسلامی بر این است مبلغ واقعی که می‌تواند منجر به اتمام این پروژه شود را افزایش دهیم.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نظر می‌رسد تخصیص اعتبار مورد نیاز از یک سو و اهتمام جدی مسئولان در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از سویی دیگر به توسعه و تکمیل آموزش عالی کمک خواهد کرد، این درحالی است که با تکمیل دانشکده‌های بروجن زمینه پذیرش بیش از 3 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف متناسب با نیاز استان چهارمحال و بختیاری فراهم خواهد شد.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 46131

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46131/دانشکده-فنی-مهندسی-بروجن-دانشجو-ندیده-درحال-تخریب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir