کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

FATF ربطی به بلوکه شدن پول ایران ندارد / نظام تحریم ها در واقع نظام ارزشی است

16 آذر 1399 ساعت 8:02

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پول هایی که در زمان رژیم پهلوی به امریکا برای خرید هواپیما داده بودند به ما پس ندادند و انفجار ساختمان تفنگ داران آمریکایی را بهانه قرار دادند در صورتی که آن انفجار ربطی به ایران نداشت و کار گروه های مسیحی بود.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ احمد رضا بسیج کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران ما با آمریکا مشکل داشته ایم و 6 میلیون دلار پولی  را که ایران در زمان رژیم پهلوی به آمریکا برای خرید هواپیما داده بود این پول ها را به ما ندادند  در  صورتی که نه بحث برجام بود و نه بحث FATF  بود و قائدتا" این بلوکه کردن شاید یک سابقه ای به درازای انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی تصریح کرد: بعد از ان باز هم به بهانه انفجار ان ساختمان مربوط به تفنگ داران امریکایی که گفته اند جمهوری اسلامی ایران موجب ان است در صورتی که ربطی به ما نداشت و کار گروه های مسیحی  بود اما به بهانه ان امریکایی ها پول های دیگری را از ما بلوکه کردند و به خانواده های که در انجا کشته شده بودند  دادند.

بسیج ادامه داد: کسانی که این حرف را می زنند یا مباحث تاریخی را نخوانده اند و یا اگر می دانند به خاطر بحث های دیگری این حرف را می زنند.

وی بیان داشت: اگر بتوانیم اقتصاد خود را به شکل دیگری انجام دهیم نیازی به خارج نیست که پول ذخیره کنیم که بلوکه شود .

بسیج با اذعان بر اینکه این ما هستیم که خرید و فروش خود را با دلار انجام می دهیم و حاضر نیستیم آن را رها کنیم گفت: امروزه چین، پاکستان، ترکیه و ... با دلار خرید و فروش نمی کنند و اگر ما هم این کار را می کردیم قطعا" اقتصادمان بهتر می شد.

تا زمانی که با دلار خرید و فروش کنیم تحریم ها بی اثر نمی شوند

این کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به اینکه اینها راه حل دارد گفت:  تمام مشکلات اقتصادی ما و تحریم و بلوکه کردن دارایی ها فقط مربوط به زمانی است که فروش و خرید شما با دلار باشد و این هم قابلیت دور زدن دارد .

بسیج عنوان کرد: اگر دلار آمریکا را قبول نکنیم و بپذیریم که غیر از امریکا و اروپا کشورهای دیگر هم در جهان  هستند که با ان ها معامله کنیم  پس این نظر از اساس غلط است و ارتباطی با این بحث ندارد چون هر زمان دیگر دست از شما بر نمی دارد مگر اینکه از دین و شریعت خود دست بردارید.

وی با تاکید بر اینکه بهانه ها را باید از بین برد گفت: نظام تحریم ها در واقع نظام ارزشی است  آمریکایی ها با ارزش های ما مشکل دارند نه با رفتار ما.

بسیج افزود: در مقابل ارزش های ما این وضع پیش امده نه در مقابل رفتار ما چراکه رفتار ما هیچ مشکلی ندارد و به هیچ کشوری حمله نکردیم، ترور نکردیم کاری که اسرائیل و کشورهای دگر انجام می دهندو  ایران تنها کشوری است که به خاطر تفکر شیعه  دست به این کار نمی زند حتی در زمان هشت سال دفاع مقدس که دشمن از سلاح شیمیایی استفاده می کرد ما این کار را انجام نداده ایم .

وی یادآور شد: ارزش های ما مخالف با ظلم و ستم است پس قائدتا ظالمان و مستکبران در مقابل ارزش ها می ایستند و مقابله می کنند .

بسیج  با اشاره به اینکه تفکر ارزشی ما با تفکر ان ها مخالفت دارد و در نتیجه در مقابل ان ها تحریم می کنند گفت: یا باید دست از ارزش ها برداریم که کارت نداشته باشند و اگر بر اساس ارزش ها پیش رویم در مقابلت می ایستند ، القا می کنند که اگر کوتاه ایید تحریم ها برداشته می شود اما ما کاری نکرده ایم که بخواهیم کوتاه بیاییم و این  ارتباط با ارزش ها دارد.

انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 46077

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/46077/fatf-ربطی-بلوکه-شدن-پول-ایران-ندارد-نظام-تحریم-واقع-ارزشی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir