نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: نصب تابلوهای تبلیغاتی سبب ایجاد یک آلودگی بصری شده که نیاز است در راستای رعایت حقوق شهروندی این تابلوها ساماندهی شوند.
تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر ساماندهی شود/ ضرورت خلاقیت در المانهای شهری
25 آبان 1399 ساعت 9:28
نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: نصب تابلوهای تبلیغاتی سبب ایجاد یک آلودگی بصری شده که نیاز است در راستای رعایت حقوق شهروندی این تابلوها ساماندهی شوند.
به گزارش جهانبین نیوز، فرهاد رئیسی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در سیصد و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهارداشت: این سازمان نسبت به سایر سازمانها نوپا است و در حال حاضر بهصورت مجزا در حال فعالیت میباشد اما باید این سازمان جهت انجام فعالیتهای تخصصی از ظرفیت فرهیختگان استفاده کند چراکه رضایت مردم بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: در این سازمان باید کار بهصورت تخصصی، علمی و با برنامهریزی مدون انجام شود تا نتیجه آن در شهر مشخص و روشن باشد.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه یک بانک اطلاعاتی کامل باید در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ایجاد شود، بیان کرد: در نامگذاری معابر باید از اسامی افرادی استفاده شود که ریشه در شهر داشتهاند و برای شهر کارهای ماندگار انجام دادهاند.
رئیسی با بیان اینکه نام برخی معابر و چهارراهها، مورد اعتراض مردم واقع شده است، ادامه داد: تابلو چهارراههایی که نامگذاری شده نصب و چهارراههایی که نام مشخصی ندارند باید نامگذاری شود.
وی با بیان اینکه فعالیتهای این سازمان گسترده است، گفت: انتظارات مردم از این سازمان بسیار بالا است بنابراین میطلبد مدیریت ارتباطات شهرداری به کمک این سازمان بیاید و برنامههای مشارکتی را اجرا کنند و ارتباط با صدا و سیما بیش از پیش شود.
طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت و لزوم نامگذاری معابر خاطرنشان کرد: مکانهایی که نامگذاری نشده لیست آنها تهیه و به فراخور پیشنهاداتی که میشود نامگذاری صورت پذیرد.
وی با اشاره به برونسپاری برخی از خدمات شهرداری افزود: اگر برخی خدمات توسط بخش خصوصی انجام شود کار با کیفیت بهتری به مردم ارائه و نظارت شهرداری بر آن بهتر خواهد بود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی شهر باید ساماندهی شوند، بیان کرد: نصب تابلوهای تبلیغاتی سبب ایجاد یک آلودگی بصری شده که نیاز است در راستای رعایت حقوق شهروندی این تابلوها ساماندهی شوند.
شریفی ادامه داد: انتظار داریم در نوروز امسال شاهد المانهای جدید که خلاقیت در آنها به کاربرده شده، باشیم.
علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه تغییر یک ذهنیت و تبدیل آن به محتوای فرهنگی کار دشواری است، گفت: در راستای انجام کارهای فرهنگی باید رضایت مردم جلب شود بنابراین باید یک فکر را تغییر و به آن جان بصری ببخشیم که دارای محتوا باشد.
امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با اشاره به وضعیت کرونا در استان بیان کرد: طی نامهای مشکلات موجود را به ستاد مقابله با کرونا بیان کردیم اما باید نارساییهایی که وجود دارد را به استاندار منتقل نماییم.
بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به هماهنگی مطلوب بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مدیریت ارتباطات شهرداری گفت: با توجه به اینکه اشتراکهایی میان فعالیتهای این دو حوزه میباشد بنابراین میطلبد بیش از گذشته برنامهریزی و با یکدیگر تعامل تا از موازی کاری پرهیز شود.
وی افزود: برای نصب تابلوها و المانهای شهری در چارچوب قوانین ورود پیدا کرده و ساماندهی میشوند.
آغاز طراحی آلمانهای نوروزی در شهرکرد
رضا ریاحی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: امسال بهمناسبت ماه محرم تابلوی پازلی 150 مترمربعی در خیابان کاشانی و سیاهپوشنمودن میدان امامزادگان دوخاتون(س) انجام شد، همچنین با همکاری مدیریت ارتباطات قریب به 800 مترمربع بنر بهمناسبت اربعین حسینی در سطح شهر نصب شد و کلیپهای ویژه اربعین که در فضای مجازی منتشر شد حدود 35 هزار بازدید داشته است.
وی افزود: احیاء مرکز دائمی شهرکردشناسی و خانه ملل، ایجاد موزه و مرکز اسناد شهرداری و تأسیس فرهنگسراهای محلی و برگزاری جلسات با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جهت افزایش تعاملات ازجمله اقدامات انجام شده در 6 ماهه نخست امسال توسط این سازمان بوده است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد بیان کرد: افتتاح فرهنگسرای رسانه و فرهنگسرای نشاط در شهرکرد یکی دیگر از اقدامات این سازمان میباشد.
ریاحی با اشاره به برگزاری فراخوانها ادامه داد: فراخوان دیوارنویسی و المانهای شهری و طرح میدان 12 محرم و بازسازی و اجرای تابلوهای بنیاد شهید انجام شد و در حال حاضر 4 طرح شهرداری شهرکرد در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
ریاحی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش خاطرنشان کرد: به علت شیوع کرونا و جلوگیری از تجمع از سالن ورزشی اقبال لاهوری استفاده نشد، به همین دلیل سالن ورزشی سرچشمهها ظرف مدت یک ماه آینده باید تخلیه و تجهیزات لازم خریداری شود که با این کار میتوان سرانه ورزشی که بر عهده شهرداری است را ارتقاء دهیم.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد بیان کرد: با توجه به اینکه ۴ ماه تا فصل بهار و شروع سال جدید فرصت باقیست بنابراین طراحی المانهای نوروزی در دستور کار قرار گرفته است.
ریاحی گفت: تابلوهای شهری یک آشفتگی بصری در شهر ایجاد کرده که باید ساماندهی شوند و در راستای طراحی مبلمان شهری و پایههای تبلیغاتی اقدامات لازم انجام شود.
وی افزود: اجرای طرح المانهای شهدای مدافع حرم و سردار شهید سلیمانی در میدان سقاخانه و امامزتدگان دوخاتون(س) در دستور کار قرار دارد.
طرح « در خانه بخوانید» ویژه هفته کتاب و کتابخوانی اجرا شود
اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از لحاظ نیروی انسانی در عرصه کمی و کیفی ضعیف است، گفت: در مباحث فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده اما باید در حوزه اجتماعی و ورزشی هم اقدامات لازم انجام و برنامهها تشریح و عملیاتی شوند.
وی با بیان اینکه باید ۳ کارگروه و هیات اندیشهورز تخصصی برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تشکیل شود، بیان کرد: غنیسازی اوقات فراغت شهروندان امری ضروری است، بنابراین با توجه به شیوع ویروس کرونا که مردم در خانه باید بمانند میطلبد در هفته کتاب و کتابخوانی طرح « در خانه بخوانید» را با همکاری نهادهای متولی اجرا کنیم.
مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در بحث تفکیک زباله میطلبد اقدامات فرهنگی مناسب و اثرگذار انجام شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ شهروندی، صیانت از اموال بیتالمال و زیباسازی سیما و مبلمان شهری از جمله برنامههایی است که باید در دستور کار سازمان قرار گیرد.
وی گفت: در راستای تحقق اهداف و سیاستها از ظرفیت رسانهها، بهویژه فضای مجازی و صدا و سیما باید بهرهمند شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 45929