اخبار جدید-۳ بهمن ۹۱: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت بر اساس مصوبه هیات دولت و طی بخشنامه ابلاغی به استان ها امسال معلمان حق التدریسی و قرارداد معین به پیمانی تغییر وضعیت می یابند. به گزارش ایسنا عبداللهیان گفت :طرح نظام رتبه بندی معلمان در شورای وزارت آموزش و پرورش تصویب شده و بر اساس این طرح همه ی معلمان مدارس،رتبه بندی علمی و مهارت در تدریس میشوند. کمبود ۵۰۰۰ مربی بهداشت در مدارس کشور: معاونت سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیا اینکه با کمبود شدید مربی بهداشت در مدارس مواجه هستیم،گفت در صورتی که ۵۰۰۰ نیروی جدید وارد حوزه بهداشت و سلامت مدارس شود،برنامه های این حوزه ارتقا خواهد یافت.وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰۰ نیرو در بخش سلامت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند افزود بخشی از برنامه های حوزه بهداشت مدارس از جمله جداسازی آبخوری از سرویس های بهداشتی یکی از مهم ترین اقدامات ارتقای وضعیت بهداشتی مدارس بوده است. اخبار آرشیو-۳۰ دی ۹۱ به گفته وزیر آموزش و پرورش، نیاز به مهندسین متخصص برای هنرستانها وجود دارد. لذا هر وقت که آموزش و پرورش بخواهد نیروی جدید استخدام کند، این روند باید بر اساس قانون کشور به ازای هر فردی که از آموزش و پرورش بازنشسته میشود، انجام شود. حاجیبابایی گفت: در حال حاضر برنامهای برای استخدام جدید نداریم و به کارگیری نیرو در آموزش و پرورش جزو برنامههای سخت این وزارتخانه است، چرا که یک بار آزمون استخدامی برگزار میکنیم، اما چهار سال باید برای آن پاسخگو باشیم. بنابراین این کار جزو مواردی است که هر کسی را از استخدام کردن پیشمان میکند. وی در توضیح بیشتر گفت: از نظر قانون استخدام نیروی جدید باید تحت نظارت معاونت منابع نیروی انسانی ریاست جمهوری باشد، لذا باید آزمون را این نهاد برگزار کرده و نیروی جدید را به آموزش و پرورش معرفی کند؛ اما زمانی که اختیار همه این اقدامات را به آموزش و پرورش میدهند، پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که باید پاسخگو باشد، لذا بسیار کار سختی است. مشخص شدن روند آزمون های استخدامی از سال آینده وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از سال آینده روند برگزاری آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش به طور کامل مشخص و اعلام و دستگاههای نظارتی نیز از ابتدا آن را پیگیری خواهند کرد تا کسی مشکلی نداشته باشد؛ چرا که برای آموزش و پرورش مهم نیست که چه کسی پذیرفته میشود، بلکه تعداد نیروهای متخصص مورد نیاز را میخواهیم. حاجیبابایی با بیان اینکه شرایط به گونهای شده که استخدام در آموزش و پرورش کار بسیار سختی شده، با انتقاد از برخی اظهاراتی که در دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش شده، اذعان کرد: هر دستگاهی که بخواهد آزمون برگزار میکند و نیرو جدید میگیرد، اما هیچ کس درباره آن بحث نمیکند؛ اما همین که برنامه استخدام در آموزش و پرورش مطرح میشود، این موارد عنوان میشود. اخبار قبلی: چگونگی استخدام در آموزش و پرورش: به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجیبابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در گردهمایی مدیران هستههای گزینش آموزش و پرورش کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروزه نگاه به آموزش و پرورش تغییر کرده است، اظهار داشت: تمام امور به تربیت بر میگردد؛ بنابراین اگر تربیت باشد، همه امور در مجرای صحیح خود پیش خواهد رفت.وی با بیان اینکه ملاک گزینش افراد باید بر مبنای میزان تعهد آنان به اسلام، نظام و رهبری باشد، افزود: نظام تعلیم و تربیت باید به سمتی حرکت کند که برای تمام نیازهای جامعه، انسانهایی تربیت یافته پرورش دهد و ما در آموزش و پرورش نیز به دنبال تربیت ۱۲،۵ میلیون انسان مسئول هستیم.حاجیبابایی با بیان اینکه تحول بنیادین مراحل آغازین خود را میگذراند، تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش طی چندسال گذشته برای فراهم کردن زیر ساختهای این تحول بوده است.وی تأکید کرد: راه ورود افراد به آموزش و پرورش، پشت سر گذاشتن آزمون علمی است. * فقط در موارد خاص از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو خواهد شد وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند گزینش بر اساس سند تحول بنیادین تنظیم شده است، گفت: سند تحول بنیادین یک نقشه جامع و کلی است که تمام بخشهای آموزش و پرورش باید بر اساس آن، نقشه راه خود را تنظیم و تدوین کنند. وی، مهندسی نیروی انسانی را مغز آموزش و پرورش توصیف کرد و ادامه داد: مهندسی نیروی انسانی به معنی جذب نیروی انسانی، نوع تخصص، توزیع نیروی انسانی است که هر کدام از این مؤلفهها باید به طور دقیق و مناسب تعریف شود. حاجیبابایی تصریح کرد: ممکن است افراد بعضی اقدامات را مثبت و بعضی اقدامات را ضعیف تلقی کنند که این یک امر طبیعی است زیرا افراد از کار در حوزه خود تعریف مشخصی دارند که این موضوع از بیرون قابل مشاهده نیست. وی با بیان اینکه مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شروع شده است، افزود: ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان و ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش از جمله اقداماتی است که به مهندسی نیروی انسانی بر میگردد. وزیر آموزش و پرورش، دانشگاه ویژه فرهنگیان و شهید رجایی را دو راه تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: فقط در موارد خاص از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: نتایج اقدامات انجام شده در دستگاه تعلیم و تربیت به مرور زمان مشخص میشود؛ بنابراین نتایج اجرای مفاد سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیز با گذشت زمان محسوس خواهد شد. * میزان ساعات تدریس در کلاسهای درس باید تغییر کند حاجیبابایی گزینش را تأیید کننده نهایی جذب به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش خواند. وی با تأکید بر اینکه با اجرای مهندسی نیروی انسانی، دیگر نیروی انسانی بلاتکلیف در آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت و همه امور مطابق برنامه پیش خواهد رفت، افزود: بنا به تعریف مهندسی نیروی انسانی میزان ساعات تدریس در کلاسهای درس باید تغییر کند و تعداد معلمان مرد و زن نیز بر اساس نیاز فعالیت کنند. وزیر آموزش و پرورش، جایگاه معلمان دوره ابتدایی در نظام رتبهبندی معلمان را ویژه توصیف کرد و ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که تراکم دانشآموزان در کلاس متوازن باشد و مدارس در یک نوبت دایر شود. وی از انجام ۳۰۰ اقدام ملی در حوزه تعلیم و تربیت کشور خبر داد و تصریح کرد: همه مدارس باید دارای مهندس فناوری، معلم ورزش و مشاور باشند و تحت پوشش مربی بهداشت قرار گیرند. حاجیبابایی با بیان اینکه ایجاد پایه ششم ابتدایی یک فعالیت در راستای اجرای تحول بنیادین بوده است، اضافه کرد: وجود پایه ششم ابتدایی به دلیل قرار داشتن دانشآموزان در سن تربیت پذیری نقش بسزایی دارد. اخبار مربوط به ۲۱ آذر ۹۱: استخدام های غیر قانونی آموزش و پرورش: رییس بازرسی منطقه غرب کشور و رییس شورای نظارتی استان همدان از استخدام غیرقانونی مجموعه آموزش و پرورش و پیگیری این موضوع خبر داد.به گزارش ایسنا اکبر عابدی در نشست مطبوعاتی عنوان کرد:استخدام دستگاه های دولتی بدون ارائه ی فراخوان غیر قانونی می باشد که آموزش و پرورش باید در این زمینه پاسخگو باشد. وی افزود:نزدیک به ۵۰۰ نفر در این زمینه استخدام شدند که موضوع در حال پیگیری می باشد و تا کنون به دلیل عدم پاسخگویی این پرونده به نتیجه نرسیده است. استخدام ۱۲ هزار نیروی مهندس: آموزش و پرورش به ۱۲ هزار مهندس برق، الکترونیک، مکانیک، عمران، آی تی، فناوری و غیره نیاز دارد. آموزش و پرورش نمی خواهد با استخدام نیروهایی که تخصصی چندانی ندارد، کسی پشت میز بنشیند. حاجی بابایی تصریح کرد:اگر قرار باشد کیفیت آموزشی بالا رود نیروها باید در رشته های تحصیلی تخصصی انتخاب شوند و برای تامین نیروها نیازمند معلمانی در رشته های مرتبط می باشیم.(منبع:http://www.e-estekhdam.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B9%DB%B1/)