کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل؛

انسان سازي از بهترين شاخصه زنان عاشورايي است

13 شهريور 1399 ساعت 9:43

رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل گفت: زن عاشورايي با تبعيت از عقيله بني هاشم زينب کبري(س)، بايد انسان ساز و جامعه ساز باشد.


به گزارش جهانبين نيوز؛ حجت الاسلام  حميد بهرامي رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل در اجتماع بزرگ زينبيون روستاي دهکهنه بخش ميانکوه شهرستان اردل گفت: عاشورا به دست امام حسين(ع) ايجاد و به دست امام سجاد(ع) و حضرت زينب کبري کامل شد و در حقيقت عاشورا يک آغاز است نه يک انجام کار، و پاسداري از پيام عاشورا از دستآوردهاي بزرگ شهدا بوده است.


بهرامي با بيان اينکه زن در اسلام يک جايگاهي ويژه اي دارد زن مي تواند همچون حضرت زينب انسان سازباشد گفت: اگر زينب نبود کربلا در کربلا مي ماند ؛ در انقلاب اسلامي نقش بانوان کار ساز بود و همين طور در دفاع مقدس بودند بانواني که  از ولايت دفاع مي کردند و براي لبيک گفتن به امام و ولايت فرزندان خود را راهي جبهه مي کردند.

 
وي  افزود: زنان ما با عفت و حجاب و پاکدامني و با چادر در صحنه هاي انقلاب شرکت داشتند و حاضر شدند که جان خود را فدا کنند اما حجابشان را از دست ندهند لذا نقش زنان در انقلاب بسيار تاثير گذار بوده است .

حجت الاسلام بهرامي با بيان اينکه زن عاشورايي با تبعيت از عقيله بني هاشم زينب کبري(س)، بايد انسان ساز و جامعه ساز باشد ياد آور شد: در کشور اسلامي ما همه زن هاي عالم اگر الگويشان بانوي کربلا و حضرت زهرا باشد مي توانند در صحنه ها تاثير گذار باشد لذا الگوي بانوان ما بايد حضرت زينب(س) و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد چه از لحاظ درس هاي زندگي و چه از لحاظ چگونه عزت بخشيد به ديگران باشد.

وي بيان داشت: اگر مي بينيم که زنان ما در انقلاب اسلامي توانستند نقش بسزايي داشتند چون الگويشان حضرت زينب کبري بوده است بانويي که درايت و تدبير را ازجد بزرگوارش پيامبر اکرم(ص) و شهامت و شجاعت و فصاحت و بلاغت را از پدر بزرگوارشان امام علي (ع) به ارث بردند.

انتهاي پيام/570ه


کد مطلب: 45408

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45408/انسان-سازي-بهترين-شاخصه-زنان-عاشورايي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir