:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - برجسته کردن علائم ظهور باعث غفلت از مسئولیت میشود/ منتظر واقعی جهادگونه برای تحقق ظهور تلاش می‌کند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد:

برجسته کردن علائم ظهور باعث غفلت از مسئولیت میشود/ منتظر واقعی جهادگونه برای تحقق ظهور تلاش می‌کند

22 فروردين 1399 ساعت 15:18

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برخی دنبال این هستند که با تحلیل رخدادهای عالم علایم ظهور و آخر الزمان را برجسته کنند؛ اینکار باعث می‌شود که ما از نقش و مسؤولیت خود برای تحقق ظهور غافل شویم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در پیام جمعه22فروردین99، در خصوص علایم ظهور امام زمان(عج) گفت: برخی دنبال این هستند که با تحلیل رخدادهای عالم علایم ظهور و آخر الزمان را برجسته کنند؛ اینکار باعث می‌شود که ما از نقش و مسؤولیت خود برای تحقق ظهور غافل شویم.

امام جمعه شهرکرد با توجه دادن مردم به امتحان‌های آخرالزمان، ادامه داد: ظهور محقق نخواهد شد مگر اینکه همه ما برای آن تلاش کنیم و خود را برای دوره حکومت امام عصر(عج) آماده کنیم.

وی با انتقاد از عقب و جلو ماندن از زمان، توضیح داد: یکی از شروط عاقبت بخیری و موفقیت، زندگی در لحظه است و باید بدانیم در چه زمانی هستیم و نقش‌مان در این لحظه چیست؟ ما باید توجه داشته باشیم که در عصری توفیق حیات داریم که حکومت الهی حاکم شده و باید برای تقویت آن تلاش کنیم.

نکونام خاطرنشان کرد: مثال دیگر برای زندگی در عصر حاضر همین ویروسی است که همه مردم دنیا و حکومت‌ها را درگیر کرده است؛ منتظر واقعی در این شرایط نقش خود را در این عرصه پیدا می‌کند، رعایت سلامت دیگران، تولید ماسک در خانه، قربانی کردن و ذبح گوسفند و ... از مواردی است که منتظر سختی‌هایش را بر جان می‌خرد و تفاوت شیعه منتظر با یک فردی که در حکومت طاغوتی زندگی می‌کند در همین است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به منتظران توصیه کرد: منتظران دو گروه هستند، عده‌ای فقط منتظر هستند و نشسته‌اند و نشانه‌های ظهور را رصد می‌کنند، ولی گروه دیگر به جای رصد نشانه‌ها، امورات جهان را رصد می‌کند و نقش خود را پیدا می‌کند و جهادگونه برای تحقق ظهور تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: انتظار نوع اول که همراه با کار جهادی نیست مورد تایید طاغوت و غرب هم می‌باشد و چه بسا اینکه برای تقویت همین نوع نگاه جریاناتی را تقویت می‌کند و با مطرح کردن برخی افراد به ظاهر موجه و دست‌مایه قراردادن برخی از احادیث دوپهلو، همین سیاست را دنبال کند؛ این تفکر، انتظار وارونه است.

وی با مقایسه نوع مواجهه شدن مسلمانان و غرب با ویروس کرونا، یادآوری کرد: وحشی‌گری و بی‌اعتنایی به مصالح ملی و مردمی را در غرب دیدیم و مقایسه کردیم با ایثار پرستاران مجاهد مسلمان ایرانی، مقایسه کردیم با گروه‌هایی که با تمام توان برای حل این مشکل پای کار آمدند و خود را در معرض خطر قرار دادند و این نتیجه زندگی در عصر انتظار است که افرادی عاشقانه مشکلات و صدمات جانی را قبول کنند و برای خدمت به دیگران بدون توجه به مسایل مادی و بدون چشم‌داشت کمک کنند.

انتهای پیام/1028ج


کد مطلب: 44267

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/44267/برجسته-کردن-علائم-ظهور-باعث-غفلت-مسئولیت-میشود-منتظر-واقعی-جهادگونه-تحقق-تلاش-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir