کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فتنه،بسته پیشنهادی آمریکا/نهم دی ماه: لبیك به ندای یاری طلبی امام حسین(ع )

9 دی 1391 ساعت 10:49


به گزارش جهانبین نیوز، عاشورای حسینی از همان روز عاشورا و حتی در تاسوعا مظلوم بود به گونه ای كه پس از شهادت حضرت امام حسین(ع) لشكر امویان عده ای از زنان بردگان خویش را موظف به برپایی شادی و هلهله در كنار قتلگاه كربلا كردند. آیین عاشورای حسینی همواره در بین آزادیخواهان واقعی جهان به عنوان سمبل و نماد بزرگداشت آزادی و جوانمردی بوده به گونه ای كه ادیان دیگر و اندیشمندان بزرگ همواره به جمله معروف امام حسین(ع)كه فرمودند'اگر دین نداری لااقل آزاد مرد باشید'تمسك می جویند. مقابله با آیین های عاشورای حسینی در طول تاریخ چندین بار تكرار شد كه معروف ترین آن مقابله با اربعین سید و سالار شهیدان در كوفه و مدینه از سوی حكمرانان شامی بود. فتنه انگیزان نظریه ' آنتی عاشورا ' را در راستای هندسه پالایش میدانی آیین ها و سنت ها طراحی كردند تا به واسطه آن فرهنگ عاشورایی در قالب تجریه های شخصی ایدئولوژیك قرن بیستم، از پایین هرم اجتماع، مورد هجمه قرار گیرد. در نظریه پالایش عاشورا در كف خیابان ها از طریق زدایش ذهنی و رفتاری نهادهای مردم باور، به منزله رسیدن به یك پارادیم فرهنگی تلقی می شد تا به واسطه آن هژمونی اجتماعی سوسیالستی جایگزین فرهنگ ایدئولوگ شود. فتنه ،یعنی این كه فتنه انگیزان ،ناب ترین حقایق را قلب شده و وارانه به مردم نشان دهند تا مردم به انحراف كشیده شوند. آنان كه قلیل ترین بودند، فتنه ها برانگیختند، تا چهره سرخ حقیقت را در توفانی از رنگ و در پشت ابرهای از ریا پنهان كنند. پس خدا خواست تا فتنه ها كور شود و غبار فتنه ها كه فروكش كرد، فریاد مظلومیت ملت، پرچم برافراشته ای برای دادخواهی شد و فتنه های رنگ، نسیمی از رمق افتاده شد در برابر خیزش عاشورایی كربلاییان. این برخورد كراهت بار با واقعه عاشورا در دوران عباسیان نیز تداوم داشت و سربازان عباسی برای پایان دادن به برگزاری آیین عاشورای حسینی اقدام به تخریب مرقد مطهر امام حسین (ع) كردند. در دوران اخیر نیز در دوره رضاخان پهلوی معروف به ' میرپنج '، با صراحت با برگزاری هرگونه عزاداری و تكیه گردانی و تعزیه خوانی مخالفت شد و حكومت پهلوی برپایی هرگونه عزاداری را مخالفت آشكار با حكومت عنوان و دستور برخورد شدید با هر گونه عزدارای در عاشورا را صادر كرد. اما در آن سوی دیگر، ‌تمسك به عاشورای حسینی یكی از مهمترین مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرآغاز جنبش های آزادی خواهانه است. جنبش مشروطه در تاریخ یك صدساله اخیر به عنوان یكی از نقاط عطف تاریخ ایران یك حركت همگانی و رسمی ایرانیان علیه استیداد قاجار بود كه در این راه عزاداری مردم و تمسك به عاشورای حسینی، مردم را به صحنه مقابله با دشمنان دین كشاند. رهبران اصلی این نهضت علمای دینی بودند و سخنرانی‌های آنها و نمایندگان مراجع دینی، در مساجد در نهایت با روضه‌خوانی امام حسین (ع) همراه می شد و علمای بزرگ مانند سید محمد طباطبایی و سید عبدالله بهبهانی و وعاظ سرشناسی مانند سید ‌جمال ‌الدین واعظ در منابر با استناد به پیام نهضت امام حسین(ع) در صحرای كربلا ، حكومت استبدادی قاجار را به چالش كشیدند. جمله امام خمینی (ره) كه فرمودند' این محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است‌' از مشهورترین جملات سخنرانی سرنوشت ساز امام خمینی(ره) در عاشورای سال 1388 قمری یا همان 14 خرداد سال 42 بود و این سخنرانی مهمترین واقعه تاریخ معاصر را به همراه داشت. تكیه بر قیام و انقلاب بر ضد ظالمان پهلوی، مضمون اصلی اشعار مذهبی آن دوره شد و انقلابیون با تكیه بر حماسه عاشورای حسینی موفق به جذب جوانان و آحاد مردم در نهضت امام خمینی(ره) شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش بیداری اسلامی در جوامع بشری سرمداران غرب برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ص)به دنبال راه حل و نظریه می گشتند تا هر چه در توان دارند برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ص)به كار گیرند. یكی از معروفترین نظریه های غرب برای مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام توحیدی و جهادی ایده معروف 'زدایش مهدویت و عاشورا ' بوده كه تمامی نظریه پردازان مدرن و پست مدرن غربی به آن اعتقاد داشته اند. نظریه معروف، مقابله با ایران اسلامی با بهره گیری از ضریه زدن به ' فرهنگ مهدویت و عاشورا ' برای نخستین بار از سوی' ساموئل هانتینگتون ' ارائه شد و بعدها در قالب گفتمان های ' برخورد تمدن ها ' یكی از بزرگترین موانع پیش روی نظم نوین جهانی نئومحافظه كاران آمریكایی را وجود این دو مولفه در نظام جهانی تشیع عنوان كرد. در نشست ها و گفتمان های عاشورا زدایی غرب برای ایجاد یك حركت انحرافی در عاشورا این واقعه را با 'تراژدی آنتیگون ' مقایسه كردند و حتی با شبهه افكنی در اثبات حقانیت عاشورای حسینی مباحث دیالكتیكی در این باره به رشته تحریر درآوردند. در این روش با بهره گیری از چالش افكنی و شبهه افكنی عاشورا را به عنوان یك پروژه تاریخی مطرح كردند تا با آن بتوانند حادثه عظیم عاشورا را یك رخداد تاریخی اجتماعی برگرفته از تنش های قومیتی و بدوی آن دوران مطرح كنند. شبهه افكنان پس از ورود به این مرحله ،اقدام به تابو شكنی كرده و عاشورا را با خودآگاهی و ناخودآگاهی قهرمانان چارچوب های رمان ها و داستانهای خود مورد نقد و بررسی قرار دادند. این شبهه افكنان بیشترین تلاش خود را بهره گیری از نظریه ' عاشورا علیه عاشورا' به كار بردند تا بتوانند با ایجاد خرافه گری و بزرگ نمایی خرافات عزاداری علیه عاشورا هجوم ببردند كه با زدایش خرافه های عاشورایی ،دست این فتنه گران ناكام ماند. آنان برای مقابله با عاشورا هرچه در توان داشتند به كار بستند اما در نهایت متوجه شدند كه عاشورا در خون و رگ مردم ایران اسلامی است و تنها راه برای مقابله با عاشورا، پیاده سازی مقابله سخت و رو در رو با عاشوراست. در یكی از این مقابله های سخت با عاشورا، منافقان در دهه 70با بمب گذاری در روز عاشورا در حرم رضوی قصد تهدید و ارعاب مردم از برگزاری آیین های عاشورایی را داشتند كه این حركت مذبوحانه دشمنان مردم ایران را نیز آگاه تر از گذشته به میدان عزاداری و حرمت مداری بزرگ آزادیخواه جهان یعنی امام حسین (ع) كشاند. این فتنه ها یكی پس از دیگر با هوشیاری مردم حسینی مشرب ایران كور شد تا نوبت به فتنه ها و آشوب های پس از انتخابات 88 رسید و دشمنان با بهره گیری از احساسات تعداد معدودی از جوانان فرصت طلب را برای ضربه زدن به عاشورا غنیمت شمرده و تمام سرمایه گذاری خود را برای مقابله با عاشورا به كار بستند. با بروز حادثه هتاكی به عاشورای حسینی از سوی تعداد اندكی از جوانان نابخرد و ناآگاه، به یكباره مردم حسینی صفت ایران به خروش آمدند تا از آرمان بزرگ و توحیدی عاشورا دفاع كند و نشان دهد عاشورا برای آنها 'عاشوراست' و هیچ هتك حرمتی به عاشورا قابل گذشت و اغماض نیست. توطئه طرح ' مهندسی معكوس ' از سوی ' فرانسیس فوكویاما ' نظریه پرداز غربی با حمایت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آمریكا، برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و تشیع ارایه شده بود. در این طرح فوكویاما، به طور كامل به تحقیق شیعه پرداخته بود، سال 88 را سال نتیجه گیری طرح مهندسی معكوس اعلام كرده بود. مختصات این طرح به صورت مفصل برای ایجاد چالش در هویت شیعه طراحی شده بود و شیعه را مانند پرواز برای پرنده می دانست و بال های آن را شهادت و ایثار عنوان كرده بود. در این توطئه برای رسیدن به طرح مهندسی معكوس جهت ضربه زدن به شیعه، عنوان شده بود باید ولایت را تخریب كرد و اعتبار زدایی از ولایت صورت گیرد و بر روی شهادت و ایثار نیز خط كشیده شود. ایجاد فضای رفاه طلبی در شیعه و تحریف كردن عاشورا به عنوان عنصر اصلی شهادت طلبی و ایثارگری نیز از سوی دشمنان انقلاب اسلامی برای تخطئه تشیع مطرح شده بود. حمایت از نویسندگان شیعه كه بر ضد شیعه قلم می زنند و در جامعه شیعه زدایی می كنند از دیگر برنامه های مهندسی معكوس فوكویاما بوده است. یكی دیگر از متغیرهای طرح مهندسی معكوس ارایه تحریف های سازمان یافته در خصوص مهدویت و انتظار می باشد كه در فیلم های هالیوودی و متافیزیكی نیز بر این نظر تاكیده شده است. طرح دیگری برای فروپاشی نظام شیعه ،ایده 'مایكل برانت ' نظریه پرداز غربی بوده كه با حمایت وزارت امور خارجه آمریكا، موسات راهبردی آمریكا و سازمان سیا (CIA) دنبال می شود. این نظریه پرداز اضمحلال شیعه،در طرح خود برای فروپاشی شیعه بهره گیری از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج و تعامل با ایرانیان در قالب طرحهای مطالعاتی دانشگاهی را مورد تاكید قرار داده است. این طرح سال 2010 را به عنوان سال ضربه زدن نهایی به شیعه دانسته و به عنوان یكی از طرح های مقابله با نظام شیعه به موازات طرح مهندسی معكوس میشل فوكویاما در نظر گرفته شده است. طرح سوم برای براندازی و فروپاشی نظام تشیع و شیعه ، طرح 'شبكه سازی ' می باشد كه در آمریكا طراحی شده و در این طرح تاكید شده شرایط باید به گونه ای فراهم شود تا بتوان به مدیریت افراد منحرف، جاهل و غافل پرداخت. همه این توطئه ها برای آن طراحی شده كه بتوانند بنیادهای معرفتی را از شیعه بگیرند و مبانی و مبادی شیعه را مورد حمله قرار دهند و شیعه را از اذهان مردم پاك كنند اما، عاشورا، حماسه است، از آن رو كه امام حسین (ع) یك تنه و بی سلاح، رویاروی حكومت سفاك امویان ایستاد و به یزید دست بیعت نداد و فرمود:' كسی مانند من ، با كسی مانند یزید، بیعت نخواهد كرد' و امام حسین (ع) در مقابل زور، گردن خم نكرد و تن به ذلت نداد و آشكارا فرمود:' مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت'. حركت امام حسین (ع) كه منجر به حادثه عاشورا گردید، چیزی جز یك انقلاب اسلامی و تلاش در راستای تحول اصلاح جامعه اسلامی نبود و از این رو انقلاب دینی امام حسین (ع) به عنوان مهمترین عامل برقراری اسلام راستین و كوبنده تحریفات دینی، همواره در طول تاریخ مورد بغض دشمنان اسلام و دیانت بوده است. در كنار دشمنان خارجی، همواره دوستان نادان متن جامعه اسلامی و مسلمانان ناآگاه نیز، خواسته یا ناخواسته، ضربه های هولناكی به این حادثه بزرگ وارد كرده اند اما فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مسلمانان الهام بخش بوده و حرارتی در دلهای مومنان ایجاد كرده كه هرگز سرد نمی شود و فرهنگ متعالی عاشورا در طول تاریخ و اكنون عامل هویت بخشی و مقاومت پذیری جامعه ما است. فرهنگ عاشورا همان زیربنای عقیدتی و فكری است كه در امام حسین (ع) و شهدای كربلا و اسرای اهلبیت عصمت وطهارت(ع) بود و سبب پیدایش آن حماسه و ماندگاری آن قیام شد و هر حركت در مقابله با این عقیده از سوی همه آزادیخواهان جهان محكوم است. امام راحل(ره) در خصوص عاشورا فرمودند:'گمان نكنید كه اگر این مجالس عزا نبود و اگر این دستجات سینه ‏زنی و نوحه‏ سرایی نبود، 15 خرداد پیش می‏آمد تمام این وحدت كلمه‏ای كه مبدأ پیروزی ما شد، برای خاطر این مجالس عزا و این مجالس سوگواری و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام بود اگر قیام سیدالشهدا (ع) نبود، امروز هم ما نمی‏توانستیم پیروز شویم' . ایشان همواره تاكید داشتند :' كربلا را زنده نگه دارید و نام مبارك حضرت سیدالشهدا را زنده نگه دارید كه با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته می‏شود'. با برافروخته شدن آتش فتنه فتنه گران، عاشوراییان ایران لبیك به ندای یاری طلبی امام حسین(ع ) به میدان آمدند ،‌تا بار دیگر نشان دهند كه عشق به حضرت امام حسین (ع) و ولایت در دنیای پر زرق و برق امروز و در تهاجم عظیم رسانه ای نیز خاموش شدنی نیست.  نهم دی ماه روز اثبات ولایت مداری و بصیرت سیاسی و فقهی مردم ایران اسلامی در تاریخ معاصر است كه به عنوان سند جاودانه هوشیاری ملت ایران در تمامی تعاریف سیاسی باقی خواهد ماند.(منبع:ایرنا)


کد مطلب: 4226

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/4226/فتنه-بسته-پیشنهادی-آمریکا-نهم-دی-ماه-لبیك-ندای-یاری-طلبی-امام-حسین-ع

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir