کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد،سامان و بن:

لزوم اتخاذ سیاست های کلان و برنامه ریزی های شهری جهت جلوگیری از بلاهای طبیعی/ حضور به موقع مسئولین در مکان های حادثه دیده

7 فروردين 1398 ساعت 18:12

نماینده مردم در شهرستان های شهرکرد، سامان و بن درمجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین چهارمحال و بختیاری در مکان های حادثه دیده حضور به موقع داشته و همه تلاش خود را کردند که تلفات جانی نداشته باشیم.


اردشیر نوریان نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ، ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان در حادثه سیل اظهار کرد: تا کنون میزان دقیقی از خسارت که به استان وارد شد مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این سیل تلفات جانی در استان ما نداشت تصریح کرد: بخشی از پل ها، جاده ها و مزارع در این استان خسارت دیده اند که همه این ها قابل جبران است.

نوریان بیان داشت: رانش زمین موجب شد یک روستا در این استان آسیب ببیند اما خوشبختانه با تدابیری که مدیریت استان اتخاذ نمود قبل از وقوع اتفاق این روستا خالی از سکنه شد.

وی با بیان اینکه خسارت وارده را مسئولین در زودترین زمان ممکن اعلام می کنند عنوان کرد: مدیران استان باید هرچه سریعتر برآورد دقیقی از میزان خسارت در استان را تهیه و به مرکز اعلام کنند.
نوریان افزود: تا کنون مسئولین ما تصمیمات خوبی برای رسیدگی به خانه هایی که خسارت دیده اند گرفته اند.

تلفات مالی باید جبران شود

نوریان با اذعان بر اینکه برآورد اولیه جهت میزان خسارت انجام شده است اظهار کرد: برای مناطق سیل زده کمک های بلاعوض و همچنین تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی ۱۵ سال اخیر با چالش خشکسالی روبه رو بوده ایم بیان داشت: بعضی از غفلت ها و سهل انگاری ها موجب شد که با آمدن این سیل خسارت هایی وارد شود.

نوریان با اذعان بر اینکه سیلی که در دروازه قرآن شیراز جاری شد و تلفات جانی و مالی را به همراه داشت به خاطر ایراداتی بوده که در برنامه ریزی شهری صورت گرفته است عنوان کرد: لازم است در برنامه ریزی های شهری و سیاست های کلان همه این مسائل بازنگری شود و در آینده این غفلت ها صورت نپذیرد.

وی همچنین به آزاد کردن آب رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: جهت آزاد سازی ساحل زاینده رود تصمیمات درستی گرفته شد.

نوریان با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی های درست و مدیریت باید از عواقب بلایای طبیعی بتوانیم پیشگیری کنیم بیان داشت: مدیران این استان خوشبختانه با حضور میدانی در مکان های آسیب دیده موجب شدند که درس عطوفت و مهربانی را به همگان نشان دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم خسارت های مالی و جانی که به هم وطنان در پی وقوع این حادثه وارد شد اما جلوه های زیبای مهربانی و عطوفت مردم با یکدیگر نیز تسکینی بود بر دل آسیب دیدگان.

انتهای پیام /۱۰۲۰ ج


کد مطلب: 41677

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41677/لزوم-اتخاذ-سیاست-های-کلان-برنامه-ریزی-شهری-جهت-جلوگیری-بلاهای-طبیعی-حضور-موقع-مسئولین-مکان-حادثه-دیده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir