کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

تفکر به یک الگوی توسعه منطقه‌ای، برای اعتلای آموزش و پرورش الزامی است

7 اسفند 1397 ساعت 18:53

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: الگوی توسعه منطقه ای باید مبتنی بر نیاز، شرایط، ظرفیت‌های منطقه تدوین باشد، چراکه اعتلای آموزش و پرورش آن منطقه نیاز به تحقق سیاست‌های تعیین شده دارد.


به گزارش جهانبین نیوز،‌ اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نظام مدیریتی و نظام سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در کشور را یک نظام متمرکز از بالا به پایین عنوان کرد و این ویژگی سال های سال از خصوصیات نظام اجرایی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه  لازم است که از ظرفیت‌های هر منطقه ‌ای برای پیشرفت و توسعه آن منطقه استفاده کرد، افزود: برنامه ریزی‌ها و سیاست‌های مشخصی به منظور تحقق این امر در دستور کار قرار گرفته اما کمتر به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

 اللهیار ترکمن با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است، تصریح کرد: نگاه و تقکر در مورد یک الگوی توسعه منطقه‌ای الزامی است الگویی که مبتنی بر نیاز، شرایط، ظرفیت‌های منطقه تدوین شود چراکه اعتلای  آموزش و پرورش آن منطقه نیاز به تحقق سیاست‌های تعیین شده دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه بوده و اگر در یک منطقه عملکرد مطلوبی ارئه دهد و موجب زیرسازی یک استان به عنوان بخشی از پازل کشور، شود قطعا سایر بخش ها را نیز از این سو تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اللهیار ترکمن از آموزش و پرورش به عنوان  مظلوم‌ترین بخش اجرایی یک کشور یاد کرد و گفت: عدم توانایی عملی کردن تئوری‌های مورد نظر است و قشر‌های مختلف جامعه، اعمم از دانشگاه، سیاسیون، کارشناسان، علمائ تعلیم و تربیت نتوانسته‌اند در راستای تحقق این امر گام بردارند و برای دستیابی به یک افق روشن و وضعیت مطلوب باید این چرخه باطل شکسته شود.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌گویند نگاه دولت به آموزش و پرورش یک نگاه هزینه‌ای است، بیان کرد: اگر این امر صحت داشته باشد نشانه هنر ما است که هزینه را به سرمایه تبدیل کنیم چراکه برای سرمایه نیاز به پرداخت هزینه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: لازم است آموزش و پرورش کمترین تاثیر سیاسی را از سیاست‌کاری های داخل جامعه داشته باشد و مدیران و معلمان باید دغدغه‌های سیاسی کاری خود را بدانند چراکه اصالت با آموزش و ایجاد ارزش‌ها است.

اللهیار ترکمن در ادامه تصریح کرد: در حال حاضرآموزش و پرورش ما در یک نقطه حساسی قرار گرفته است که از طرفی وضعیت فعلی که متاثر از عملکرد و اجرای سیاست‌های گذشته بوده و از طرف دیگر شرایطی که طبیعت ایجاد کرده موجب .

وی  اجرای سند تحول بنیادین، اجرای سیاست‌های برنامه ششم و اجرای 72  برنامه از زیر نظام‌های سند تحول بنیادی در سال 98 را از برنامه‌های  اولیت‌دار و مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 41451

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41451/تفکر-یک-الگوی-توسعه-منطقه-ای-اعتلای-آموزش-پرورش-الزامی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir