کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اجتماعی:

اگر خواهان کسب رضای خداوند هستید اطاعت و احترام مادر را داشته باشد

6 اسفند 1397 ساعت 19:35

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: مادر زیباترین وگرانبها ترین هدیه الهی است که برای هرکس به ارمغان آورده است؛ و هرلحظه اطاعت و عبادت این موجود پاک و مقدس هر انسان روشنفکر لازم می‌باشد هرکس اگر خواهان کسب رضای خداوند متعال باشد باید به بهترین صورت اطاعت و احترام مادر را داشته باشد.


خانم جعفری کارشناس مسائل اجتماعی  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و روز زن گفت: زمانی که انسان پا به عرصه حیات و زندگی می‌گذارد مادر است که طفل خویش را با یک عالم مشکلات زندگی تربیت و پرورش داده تا باشد مصدر خدمت برای خود و جامعه خویش گردد.

وی بیان داشت: شب‌زنده‌داری‌های مادر در آغاز طفولیت به خاطر صحت و سلامتی طفلش و باخبری از آن هزاران تکالیف جدی دیگر که هرلحظه حیات طفل را به مخاطره می‌اندازد یکی از اعمالی به‌حساب می‌رود که هر انسان دارای ضمیر روشن ولو هرقدر مصدر خدمت برای مادر خویش گردد بازهم ناچیز خواهد بود.

وی اظهار داشت: آرزوی همیشگی مادر باخبری از طفلش است. مادر مقدس‌ترین موجود روی زمین به شمار رفته و مادر زیباترین وگرانبها ترین هدیه الهی است که برای هرکس به ارمغان آورده است؛ و هرلحظه اطاعت و عبادت این موجود پاک و مقدس هر انسان روشنفکر لازم می‌باشد و هرکس اگر خواهان کسب رضای خداوند متعال باشد باید به بهترین صورت اطاعت و احترام مادر را داشته باشد.

وی به تلخ ترین روز فرزند اشاره داشت و افزود: تلخ‌ترین لحظه عمر، لحظه مرگ مادر است و آغوش مادر گرم‌ترین جای برای زیستن است. مادر فرزند خود را نه ماه در شکم خود حمل می‌کند بلکه بی‌خوابی‌های مادر که بر طفلش می‌کشد اصلاً جبران نمی‌شود. پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که اگر من مادر خود را به آغوش خود گرفته هفتاد دور خانه خدا را طواف کنم بازهم ناچیز خواهد یک‌شب بی‌خوابی مادر جبران نمی‌شود، یعنی زحمات که مادر بر اولاد خویش می‌کشد جبران‌ناپذیر است.
 
خانم جعفری کارشناس مسائل اجتماعی در پایان گفت: پس بر ما لازم است تا همیشه به این گوهر زیبا و مقدس احترام داشته و عملی را انجام ندهیم که باعث رنجش ایشان گردد. پس ما چرا به پدر و مادر خود احترام نکنیم؟ ما چرا تابع امر مادر یا از سخن‌های مادر بی اطاعتی کنیم؟ پس جوانان و خوانندگان محترم امیدوارم همیشه مصدر خدمت برای مادر و جامعه خود باشید. جوانان عزیز تابع امر مادرتان باشید تا بهشت نصیب تان شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 41445

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41445/اگر-خواهان-کسب-رضای-خداوند-هستید-اطاعت-احترام-مادر-داشته-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir