جاده هاي لردگان–بروجن، لردگان-خوزستان و جاده لردگان -ياسوج از مهمترين جاده هاي کشور است که روزانه بيش از 35 هزار خودروي سبک و سنگين از جاده هاي مواصلاتي لردگان در حال تردد است و با توجه به اينکه اين جاده يکي از محورهاي مواصلاتي بنادر جنوب به مرکز کشور است و از طرفي يکي از مهمترين جاده ها براي ترانزيت کالا به به بنادر جنوب و کشور عراق و کشورهاي همسايه به شمار مي رود. و از لحاظ ديگر کوهستاني بودن و وجود روستاهاي زياد در حواشي اين جاده، لذا اين جاده ها يکي از محورهاي پر حادثه خيز شهرستان، استان و کشور بشمار مي رود.
بدون شک حذف نقاط حادثه خيز و استانداردسازي جاده ها هم در کاهش تصادفات نقش مهمي دارد و هم در توسعه زيرساختهاي شهرستان براي توسعه کمک مي کند.
يکي از رانندگان که در محور لردگان-ايذه رانندگي مي کند با اشاره به استاندارد نبودن جاده و تصادفات مکرر آن گفت: با تکمیل چهارخطه اين محور به ميزان قابل توجهي از تصادفات اين مسير کاسته مي شود.
اين راننده ماشين سنگين يادآور شد: با اجراي چهارخطه اين محور ارتباطي تردد خودروهاي سنگين با سهولت بيشتر و بهتري انجام مي شود و اين سهولت باعث ترانزيت سريع تر کالا مي شود.
حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در اين خصوص گفت: با توجه به آمارهاي داده شده توسط مسئولين استان بيش از 27 درصد از جاده هاي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد که همه جاده هاي منتهي به اين شهرستان به علت عدم رعايت استاندارد جاده اي به يک کشتارگاه تبديل شدند.
وي افزود: شهرستان لردگان شاهراه اتصال بنادر جنوب به سه استان همجوار است و از محورهاي ترانزيتي به شمار مي آيد ولي اين راه ها جوابگوي حجم بالاي تردد خودرو ها نيست.
راننده ديگري به مشکلات زيرساختي اين جاده ها اشاره کرد و گفت: مشکلات فني جاده بروجن-لردگان به اندازه اي است که رانندگان کمتر از 6 ماه يکبار مجبور به تعمير موتور و زيربند خودرو هايشان مي شوند.
انتهاي پيام1026ج /630ل