کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

ردپای تکدی‌گری بر تار و پود شهرها/متکدیان، شیادانی که با سوءاستفاده از عواطف مردم پول به جیب می‌زنند

8 آبان 1396 ساعت 10:34

متاسفانه بسیاری از مردم در سطح شهر با نگاهی ترحم‌آمیز زمینه فعالیت این افراد را فراهم می‌کنند اما اگر کمی دقت کنیم خواهیم دید، متکدیان در اصل شیادانی هستند که از عواطف مردم سوءاستفاده کرده و جیب خود را پر می‌کنند و در پس این چهره بیمار و قابل ترحم اقداماتی چون قاچاق کودک، اعتیاد، فحشا و... نیز نهفته است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ «تکدی‌گری» شیوه‌ای است که به وسیله آن، افراد می‌کوشند نیازهای خود را بدون تلاش و ارائه خدمات، از طریق دیگران تامین کنند، و برای دستیابی به این هدف از شیوه‌های خاصی بهره می‌گیرند.

تکدی‌گری همواره به‌عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح بوده و بر چهره شهر تاثیر بسیاری دارد، همچنین به دنبال تکدی‌گری احتمال وقوع بسیاری دیگر از ناهنجاری‌ها
وجود دارد.

از این نکته نباید غافل شد که متکدیان لزوما انسان‌های نیازمند نیستند و بسیاری از آن‌ها بصورت باندی عمل کرده، برای تحقق اهداف خود از نیروهای خاصی با ظاهری نامناسب استفاده می‌کنند.

متاسفانه بسیاری از مردم در سطح شهر با نگاهی ترحم‌آمیز زمینه فعالیت این افراد را فراهم می‌کنند اما اگر کمی دقت کنیم خواهیم دید، متکدیان در اصل شیادانی هستند که از عواطف مردم سوءاستفاده کرده و جیب خود را پر می‌کنند و در پس این چهره بیمار و قابل ترحم اقداماتی چون قاچاق کودک، اعتیاد، فحشا و... نیز نهفته است.

در شهرکرد اخیرا حضور این افراد پررنگ‌تر شده، متکدیان مکان‌های خاصی را برای تکدی‌گری انتخاب کرده، مقابل دانشگاه شهرکرد یکی از این مکان‌ها است که در آن گاها شاهد حضور این متکدیان هستیم.

همچنین نباید از این نکته غافل شد که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه دختران جوان هستند و حضور این متکدیان که بعضا در بین آن‌ها معتادان نیز مشاهده می‌شود خطرناک است.

از طرفی وجود تعدادی ساختمان مخروبه در مقابل دانشگاه باعث شده پایگاهی برای تجمع این متکدیان ایجاد شده و زمینه بروز مفاسد اخلاقی را برای این افراد فراهم
سازد.

مشکل حضور متکدیان در مقابل دانشگاه شهرکرد حل شده است

حمید ملک‌پور فرماندار شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: یکی از متکدیانی که در مقابل دانشگاه اقدام به تکدی‌گری کرده بود اعتیاد داشت که با همکاری نیروی انتظامی بازداشت و تحویل مراجع قضایی شد.

وی گفت: مشکل حضور متکدیان در مقابل دانشگاه تقریبا حل شده و کاملا درحال کنترل هستیم تا دیگر شاهد حضور این افراد در این قسمت نباشیم.

ملک‌پور با بیان اینکه متکدیان بصورت دوره‌ایی توسط گشت بهزیستی که فرمانداری و نیروی انتظامی نیز در آن نماینده دارند جمع‌آوری می‌شوند اضافه کرد: از شهریورماه تا امروز ۱۷ مورد این متکدیان از سطح شهر جمع‌آوری شدند و با برخی از آن‌ها که مجددا اقدام به کار خود کرده برخورد قضایی شده و درحال حاضر در زندان به سر می‌برند.

فرماندار شهرکرد افزود: روند جمع‌آوری متکدیان ادامه دارد و به محض اطلاع از سوی مردم درخصوص حضور متکدیان نیروها به محل اعزام شده و اقدام به جمع‌آوری آن‌ها می‌کنند.

متکدیان نیازمند نیستند/ مردم با ماموران برای جمع‌آوری این افراد همکاری کنند

ملک پور مشکل اساسی در جمع‌آوری متکدیان را عدم همکاری مردم با گشت‌های بهزیستی و فرمانداری و حمایت از متکدیان عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه در یکی از ماموریت‌ها مردم حاضر در محل با ماموران گشت بهزیستی درگیر شده و مانع
از انجام کار شدند.


وی با اشاره به اینکه متکدیان اکثرا به صورت گروهی و باندی اقدام به تکدی‌گری کرده و هیچکدام به دلیل نیاز به این کار روی نیاورده‌اند تاکید کرد: باید برای مردم این فرهنگ‌سازی صورت بگیرد که به متکدیان کمک نکنند.

ملک‌پور از رسانه‌ها خواست با فرمانداری و بهزیستی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه همکاری کنند تا به این ترتیب با متکدیان متجاهر برخورد شود.

مردم به متکدیان کمک نکنند

فرماندار شهرکرد بیان داشت: مردم کمک‌های خود را از راه‌های اصولی و قانونی مانند بهزیستی و کمیته امداد به دست مستحقان برسانند یا به کسانی که خود می‌شناسند کمک کنند.

وی اضافه کرد: برخی از این متکدیان از شهرستان‌های اصفهان و یا حتی از اندیمشک وارد استان شده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند، اما اگر مردم شهرکرد به آن‌ها کمک
نکنند مجبور می‌شوند اینجا را ترک کرده و به شهر خود بازگردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ کمک و همکاری مردم با ماموران نیروی انتظامی، بهزیستی و فرمانداری برای آن‌که این آسیب اجتماعی که آبستن بسیاری دیگر از ناهنجاری‌ها است از شهرکرد رخت بربندد الزامی است، چراکه همانطور که قبلا گفته شد متکدیان از افراد نیازمند نیستند و برای دستیابی به اهداف‌شان اقدام به کارهای خلاف قانون دیگری نیز می‌کنند.

از سوی دیگر شهروندان با کمک نکردن به متکدیان می‌توانند راه‌گشا بوده زمینه تکدی‌گری را در شهر از بین ببرند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 36844

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36844/ردپای-تکدی-گری-تار-پود-شهرها-متکدیان-شیادانی-سوءاستفاده-عواطف-مردم-پول-جیب-می-زنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir