کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سه ماه اخير سال جاري

هيچ گونه قطعي درخت در جنگل هاي هفت پيران نداشتيم

2 آذر 1395 ساعت 10:51

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل گفت: در سه ماه اخير سال جاري هيچ گونه قطعي درخت در منطقه حفاظت شده جنگل هاي هفت پييران نداشتيم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سليمان بهمني رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه در خصوص خبري مبني بر اينکه شبانه ۱۰۰۰ متر از جنگل هاي منطقه حفاظت شده روستاي هفت پيران توسط فردي ناشناس قطع شدند گفت:اين خبر صحت ندارد و با توجه با اينکه قرق بان اين منطقه به صورت شبانه روز پيگير اين موضوع بوده و برخورد جدي با عاملان تخريب جنگل هاي داشته اين عاملان از اين موضوع شاکي شده و اين اخبار کذب را پوشش مي دهند که قرق بان اين منطقه از اين مسئله کوتاه بيايد يا اينکه اين قرق بان دیگر را جايگزين کنيم.

بهمني افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در سه ماه اخير سال جاري هيچ گونه قطعي درخت در جنگل هاي هفت پيران نداشتيم.

وي از برخورد جدي با متخلفان اراضي جنگلي در اين شهرستان خبر داد و يادآور شد: تعامل خوبي بين منابع طبيعي، دستگاه قضايي و نيروي انتظامي وجود دارد و اين مساله موجب شد شاهد کاهش تجاوزات به عرصه هاي منابع طبيعي باشيم.

بهمني بيان کرد: حفاظت و صيانت از عرصه هاي ملي يک وظيفه همگاني است و حفاظت از منابع طبيعي تنها وظيفه خاص اداره منابع طبيعي نيست و تمامي مردم در اين راستا بايد بسيج شوند.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان اردل از مردم شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخريب و تصرف، آتش سوزي، قطع درختان و برداشت غير مجاز محصولات جنگلي و مرتعي، چراي غيرمجاز و خارج از موعدهاي مقرر و قاچاق چوب با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس بگيرند.

بهمني در پايان ميزان عرصه هاي منابع طبيعي شهرستان اردل را ۱۵۷ هزارهکتار اعلام نمود و گفت: وسعت جنگل و مرتع منطقه حفاظت شده جنگل هاي هفت پييران هزار و ۳۴۰ هکتار مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /570ه


کد مطلب: 31841

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31841/هيچ-گونه-قطعي-درخت-جنگل-هاي-هفت-پيران-نداشتيم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir