کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری

اعتبارات مختص به پژوهش کمتر از سه درصد است

14 مهر 1395 ساعت 10:13

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در كشورهاي پيشرفته دنيا پنج تا ۱۰ درصد اعتبارات به امر پژوهش اختصاص دارد و اين سرانه در ايران و چهارمحال و بختياري كمتر از سه درصد است.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ سيامك سليماني دشتكي معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري در ستاد هفته پژوهش و فناوري سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: به منظور اجراي مطلوب و هدفمند و ساماندهي برنامه هاي پژوهشي بايد اعتبار مورد نياز به اين بخش اختصاص يابد.

وي افزود: تشكيل و فعال شدن دبيرخانه دائمي پژوهش و فناوري در اين استان بايد با جديت دنبال و اجرايي شود.

سليماني دشتكي تصريح كرد: به منظور ارتقاي سطح برگزاري برنامه هاي هفته پژوهش و فناوري چهارمحال و بختياري در سال جاري بايد نواقص سال قبل احصا و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وي بيان داشت: تقويت زيرساخت ها و فراهم كردن امكانات مورد نياز براي انجام فعاليت هاي پژوهشي بايد از سوي مسئولان دستگاه هاي اجرايي متولي صورت گيرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري اضافه كرد: كاربردي شدن پژوهش ها در راستاي رفع مشكلات استان و كشور يكي از اهداف مورد نظر مسئولان ارشد به شمار مي رود.

وي عنوان داشت: به همين منظور انجام پژوهش هاي دانشگاهي بايستي به سمت و سوي كاربردي و بررسي مشكلات موجود در جامعه هدايت شود.

سليماني دشتكي اظهار كرد: كاربردي شدن پژوهش ها نقش مهمي در ارتقاي درآمد محققان و پژوهشگران دارد.

وي ادامه داد: البته انجام فعاليت هاي پژوهشي نبايد تنها به هفته پژوهش و فناوري خلاصه شود و بلكه بايد در تمامي طول سال نسبت به انجام فعاليت هاي علمي در اين حوزه اقدامات لازم صورت گيرد.

افزوده مي شود چهاردهم تا هجدهم هر سال در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به نام هفته پژوهش و فناوري نامگذاري شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 30972

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30972/اعتبارات-مختص-پژوهش-کمتر-سه-درصد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir