کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنر اگر ثبت نشود در حافظه جامعه باقي نخواهد ماند

13 مهر 1395 ساعت 9:55

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: در هنر چيزي جز متن باقي نمي ماند و اگر اين آثار ثبت نشود از ياد خواهد رفت و در حافظه جامعه باقي نمي ماند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در افتتاح کارگاه توليد نمد درخشان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: در هنر، چيزي جز متن باقي نمي ماند و اگر اين آثار ثبت نشود از ياد خواهد رفت و در حافظه جامعه باقي نمي ماند چراکه متن ها حافظه جامعه است به همين دليل بايد نسبت به حفظ تاريخ تلاش کرد.

وی گفت: در بخش نقد آثار هنري، سه کنش در خوانش آثار هنري وجود دارد، هنرمندان آن را پديد مي آورند، مخاطبان با اين کدها مواجه مي شوند و منتقدان هم رمزگشايي از کدها را برعهده دارند و پس هنرمندان بر اساس اين کدها آثار جديدي را خلق مي کنند.

نامور مطلق در ادامه به کتاب نشانه شناسي فيلم هاي مستند دفاع مقدس که توسط خود ايشان تاليف شده اشاره کرد و افزود: دوربين عادت نداشته است تحولات دروني انسان را نشان دهد و نسبت به انتقال مفاهيم دروني از شعر عقب تر است.

در ادامه بهمن عسگري سوادجاني مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري اذعان داشت: در روز دوم از نمايشگاه و فروشگاه مرکزي صنايع دستي استان واقع در شهرکرد و بازديد از احداث مراحل اجرايي بازارچه دائمي صنايع دستي استان واقع در ميدان قدس شهرکرد بعمل آورد.

وي از افتتاح توليد محصولات نمدي درخشان از توليد به مصرف با کاربردهاي نوين در شهرکرد باحضور معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان مرکزي خبرداد و افزود: با بهربرداري از اين کارگاه ۱۵نفر به صورت مستقيم و ۵۰ نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال زايي ايجاد شد.

عسگري در پايان از رضايتمندي دکتر بهمن نامور مطلق نسبت به پروژهاي احداث شده و در دست احداث اشاره کرد و گفت: اين پروژها در راستايي اجرايي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدکنندگان و صنعتگران استان چهارمحال و بختياري مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 30938

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30938/هنر-اگر-ثبت-نشود-حافظه-جامعه-باقي-نخواهد-ماند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir