کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهار محال و بختياري :

شعر فارسي آشکارترين جلوه‌ي فرهنگي ادبي ايران است

28 شهريور 1395 ساعت 13:20

جواد کارگران دهکردي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهار محال و بختياري با بيان اينکه شعر فارسي آشکارترين جلوه‌ي فرهنگي ادبي ايران است ضمن گراميداشت ياد شاعر معاصر استاد محمد حسين شهريار به مناسبت روز شعر فارسي پيامي را صادر کرد.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: بيست و هفتم شهريورماه، روز درگذشت شاعر معاصر، سيدمحمدحسين بهجت تبريزي، متخلص به شهريار، در تقويم رسمي کشور به نام روز شعر فارسي نام‌گذاري شده است.

استان چهارمحال و بختياري از ظرفيت‌هاي بسيار در شعر و ادب برخوردار است و جايگاه و خاستگاه شعر گويشي کشور است و هرسال چندين فعاليت ادبي شاخص ازجمله جشنواره‌هاي ادبي را برگزار مي‌کند و جا دارد روز شعر فارسي را به همه فارسي زبانان کشور تبريک عرض نمايم اميدوارم با نامگذاري روز پاسداشت شعر و ادب فارسي در سال ٢٠١٧ ظرفيت‌هاي خوبي براي حوزه شعر و ادب فارسي ايجاد شود.

انتخاب روزهايي چنين در تقويم رسمي کشور، يادآور اهميت پژوهش بر روي جنبه‌هاي مختلف شعر پارسي است، شعر فارسي را مي‌توان آشکارترين جلوه‌ي فرهنگ ايراني دانست.

زبان و ادبيات فارسي به عنوان دومين زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ايراني، با هزاران آثار گران سنگ در زمينه‌هاي مختلف ادبي، عرفاني، فلسفي، کلامي، تاريخي، هنري و مذهبي همواره مورد توجه و اعتقاد ايرانيان و مردمان سرزمين‌هاي دور و نزديک بوده است.

اين زبان شيرين و دلنشين در دورترين نقاط جهان امروزه حضور و نفوذ دارد، همان هم باعث شده در تقويم رسمي کشور علاوه‌بر روز شعر فارسي، از سال جديد روز پاسداشت شعر و ادب فارسي نيز گنجانده شود اين دو روز در حوزه شعر و ادب قطعا زمينه ساز و فرصت خوبي است علاوه‌بر بزرگداشت شعرا و مفاخر کشور در پاسداشت آن تلاش شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 30628

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30628/شعر-فارسي-آشکارترين-جلوه-ي-فرهنگي-ادبي-ايران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir