کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط مبتکر شهرکردی صورت گرفت؛

بومي‌سازي نخستين دستگاه پلنتري کشور در چهارمحال و بختياري

17 شهريور 1395 ساعت 13:21

مبتکر شهرکردي پس از دو سال تلاش موفق به بومي سازي اين دستگاه شده است و با ساخت آن موجب صرفه جوئي ارزي 200 هزار دلار بر روي هر دستگاه شده است.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، سيد نعيم امامي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: دستگاه پلنتري سيم‌هاي خودنگهدار و قوي را توليد مي‌کند که در صنعت پل‌سازي کاربرد دارد.

دکتر نعيم امامي افزود: دستگاه پلنتري پيش از اين در کشوهاي اروپايي و چين توليد و وارد کشور مي‌شد.

وي گفت: اين مبتکر پيش از اين هم در سال ۱۳۵۹ نخستين دستگاه توليد سيم آلومينيوم، براي برق‌رساني به روستاها و سپس دستگاه راد سپريت موتور - نازک‌کننده مفتول‌ها به روش جديد - و همچنين دستگاه دبل توييس - بافنده دو و سه پيچ سيمها - را طراحي کرده و ساخته است.

مجري ساخت دستگاه پلنتري هم گفت: قيمت هر دستگاه پلنتري که از خارج کشور وارد مي شد حدود ۶۰۰ تا يک ميليارد و دويست ميليون تومان بود.

عباس خيرخواه افزود: وي پس از دو سال تلاش موفق به بومي سازي اين دستگاه شده است و با ساخت اين دستگاه موجب صرفه جوئي ارزي ۲۰۰هزار دلار بر روي هر دستگاه شده است.

نخستين دستگاه پلنتري بومي سازي شده توسط آقاي خيرخواه به کارخانه اي در شيراز فروخته شده است.

وي اکنون در کارگاه هزار متري خود همراه با سه دخترش ، مشغول اجرا و تجاري سازي ايده هايش است. در کارگاه آقاي خيرخواه شش نفرمشغول فعاليتند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 30428

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30428/بومي-سازي-نخستين-دستگاه-پلنتري-کشور-چهارمحال-بختياري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir